استاندار خراسان رضوی گفت: سر فصل تمامی اقدامات در حوزه قاچاق کالا، فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمد حسین فروزان مهر در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی، اظهار کرد: با توجه به نام گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی»، تمامی تلاش ها می بایست در مسیر تحقق این فرمایش معظم له معطوف گردد که مقابله با قاچاق کالا از نمودهای عینی آن است.

فروزان مهر با اشاره به برخی صدمات وارده به حوزه تولید و اشتغال استان در نتیجه استفاده از کالاهای قاچاق، گفت: همان گونه که مقام عظمای ولایت فرمودند، کالای قاچاق باید از مبادی ورودی تا محل عرضه آن در بازار، آماج اقدامات گوناگون قرار گیرد تا هزینه ارتکاب جرم برای قاچاقچیان به حداکثر برسد.

رییس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی در ادامه، با اشاره به ضرورت جلوگیری از قاچاق دام زنده از استان، گفت: پست های ایست و بازرسی مبادی ورودی، می بایست در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیش از پیش تقویت شود.

وی افزود: به همین منظور فعال شدن ایست و بازرسی کاهک سبزوار، تکمیل ایست و بازرسی کامه گناباد و ایجاد پست ایست و بازرسی کال شور در شهرستان خواف، باید با جدیت از سوی مراجع ذی‌ربط دنبال شود.

استاندار خراسان رضوی همچنین بر ایجاد مراکز عرضه سوخت در مبادی مرزی در راستای جلوگیری از قاچاق سوخت از استان تاکید کرد.

فروزان مهر از دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی خواست تا ضمن تحلیل وضعیت موجود، در جهت مقابله هر چه مطلوب تر و گسترده تر با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز، برنامه ریزی نماید.

همچنین علی اصغر رشید، معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد 10 ماهه نخست امسال کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: طی این مدت 975 میلیارد ریال کالای مظنون به قاچاق در استان، کشف و ضبط شده است.

وی افزود: از این میزان کشفیات، 78 درصد از سوی پلیس مبارزه با قاچاق کالا، 21.5 درصد مربوط به گمرکات و 0.5 درصد نیز توسط مرزبانی صورت گرفته است.

یادآوری می شود: در ابتدای این جلسه کمیته های سه گانه ذیل کمیسیون شامل اطلاعات و عملیات، پیشگیری و ساماندهی اقتصادی و کمیته فرهنگی و تبلیغات، گزارشی از آخرین اقدامات خود در این حوزه، ارائه نمودند /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.