مسلمانان حاضر در این دانشگاه مشهور تاکید کرده اند که حضور در نمازخانه دانشگاه برای دانشجويان غيرمسلمان نيز آزاد است تا زمينه آشنايی آنان با دين مبين اسلام فراهم شده و تعامل و گفت ‌و گوهای بين دينی هرچه بيشتر در درون دانشگاه رواج يابد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، رشد روزافزون حضور مسلمانان در دانشگاهها و مراکز علمی کشورهای غربی باعث شده تا مسئولان این مراکز تصمیم بگیرند خدمات بیشتری را در اختیار این گروه قرار دهند که از جمله آنها اختصاص فضا برای برگزاری نماز جماعت و استخدام علمای دینی برای کمک به مسلمانان است.

این موضوع اخیرا در کانادا نیز رخ داده و دانشجويان مسلمان، نمازخانه ‌ای برای اقامه نمازهای پنجگانه در دانشگاه تورنتو راه ‌اندازی كرده اند.

مسئولان دانشگاه در تشریح علت این اقدام خود گفته اند که به دنبال افزايش تقاضای دانشجويان مسلمان در كانادا برای داشتن مكانی مناسب برای اقامه نمازهای پنجگانه در درون دانشگاه، این بخش ایجاد شده و اين نمازخانه كه از يك وضوخانه نيز برخوردار است، به دانشجويان مسلمان اين امكان را می‌ دهد كه در يك مكان وسيع و مناسب در درون دانشگاه خود به ادای فرائض روزانه بپردازند.

مسلمانان حاضر در این دانشگاه مشهور نیز تاکید کرده اند که حضور در نمازخانه دانشگاه برای دانشجويان غيرمسلمان نيز آزاد است تا زمينه آشنايی آنان با دين مبين اسلام فراهم شده و تعامل و گفت ‌و گوهای بين دينی هرچه بيشتر در درون دانشگاه رواج يابد.

مسئولان دانشگاه تورنتو همچنین اعلام کرده اند با توجه به تمایل دانشجویان مسلمان، كلاس ‌ها و دوره‌ های آموزشی از قبيل مطالعات اسلامی نیز در نظر گرفته شده تا علاقمندان به اسلام بتوانند معلومات خود را در اين زمينه افزايش دهند .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار