هر ایرانی در سال 5 بار به صورت سرپایی به پزشک مراجعه می کند،و با توجه به اینکه نصف جمعیت کشورمان را مردان تشکیل داده اند 170 میلیون مراجعه به پزشک مربوط به مردان مي شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، دکتر محمد رضا نوروزی عضو هیات مدیره انجمن اورولوژی ایران در نشست خبری روز سلامت مردان در کشور با بیان این وی با اشاره به این که علی رغم مراجعات بالا به پزشکان ولی مراجعات مفید برای جلوگیری از بیماری های خطرناک بسیار کم است ادامه داد: مراجعات برای بیماری های ساده نسبت به بیماری های پیشرفته بالاتر است.

عضو هیئت مدیره انجمن ارولوژی ایران با اشاره به این که بیش از نیمی از سرطان های دستگاه های تناسلی در مواردی مراجعه می کنند که امکان درمان بسیار کم است یادآور شد: برخی از بیماری های شایع مانند ناباروری که 15 درصد زوج های جوان به آن مبتلا هستند و نیمی از آن علت مردانه دارد با مراجعه به پزشکان در دوره نوجوانی قابل درمان هستند.

وی اظهار کرد: یکی از 5 علت است که با مشاوره قبل از ازدواج می توان این موضوع را برطرف نمود.

نوروزی ادامه داد: از هر دو نفر یک نفر تجربه ای از مشکلات ادراری تناسلی را نشان می دهد که ممکن است به صورت اختلال در ادرار بروز نماید .

وی با بیان این که روز سلامت مردان امسال با شعار با خود مراقبتی یک برنده باشید برگزار خواهد شد گفت: 160 شعبه انجمن سلامت کلیوی، 40 خانه سلامت شهرداری با حضور اعضای انجمن ارولوژیست ها و همچنین مطب های ارولوژیست ها در این روز به ارائه خدمات اطلاع رسانی ، مشاوره ای و معاینه ای رایگان می پردازند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار