مدیر کل امور عشایری استان سمنان گفت: جمعیت عشایری استان سمنان بالغ بر 14 هزار نفر است که قریب به سه هزار خانوار عشایری را تشکیل می‌دهند.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،حشمت‌الله جدیدی، افزود: بیش از 4 هزار و 500 کیلومتر راه عشایری هم در ییلاق و هم در قشلاق استان سمنان وجود دارد که عشایر استان مسیر ییلاق یا قشلاق طی می‌کنند تا از استان خارج شوند.

وی اضافه کرد: بیش از 750 کیلومتر راه ایل رو نیز در استان سمنان وجود دارد.

مدیر کل امور عشایری استان سمنان خاطر نشان کرد: بالغ بر 130 میلیارد تومان در سال، ارزش تولیدات دامی عشایر استان سمنان است که شامل محصولات مختلفی، دامی، لبنی، شیر ،گوشت و... بوده و به استان‌های مختلف کشور صادر می‌شود.

جدیدی ادامه داد: همچنین قریب به یک میلیون رأس دام در اختیار عشایر استان سمنان است.

وی تصریح کرد: عشایر استان سمنان در زمان فصل گرم برای ییلاق به منطق کوهستانی استان از قبیل جنگل ها و مراتع سر سبز، منطق شمالی شهمیرزاد و ومهدیشهر تا منطقی از شمال و گرمسار و آردان و همچنین فیروزکوه ،دماوند و گلستان می‌روند.

مدیر کل امور عشایری استان سمنان افزود: عشایر استان برای قشلاق نیز عمومأ به مناطق بیابانی در جنوب استان رفته و همچنین در زمان قشلاق، استان سمنان میزبان عشایر فیروزکوه نیز خواهند بود و همچنین شماری از عشایر استان برای ییلاق به استان خراسان شمالی نیز می‌روند.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: عشایر ، سمنان ، جمعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.