یک فوق تخصص کلیه با اشاره به اینکه در 85 تا 90 درصد موارد علت مشخصی برای بیماری فشار خون وجود ندارد، بهترین راه مقابله با این بیماری را پیشگیری بیان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

دکتر داریوش رییسی ، فشار خون طبیعی بدن را 12 روی 8 عنوان کرد و اظهار داشت: با بالاتر رفتن فشار خون از 14 روی 9 فرد به بیماری فشار خون مبتلا است. با داشتن فشار خون 12 روی 8 تا 14 روی 9 فرد مستعد بیماری فشار خون می باشدو در صورت پیشگیری نکردن فرد به بیماری فشار خون مبتلا خواهد شد.

به گفته رییسی کشیدن سیگار، چاقی، عدم تحرک، بالابودن چربی خون(کلسترول) و مصرف نمک را از جمله عوامل زمینه ساز ابتلا به بیماری فشار خون بیان کرد

این فوق تخصص کلیه گفت: سیگار کشیدن موجب ایجاد تنگی عروق و رژیم غذایی پر کالری موجب بالا رفتن فشار خون می باشد و راه مبارزه با فشار خون ، کم کردن مصرف نمک در وعده های غذایی روزمره است همچنین نمک باید روزانه به میزان 5/1 تا 5 گرم مصرف شود و مصرف بیش از این مقدار فرد را مستعد ابتلا به بیماری فشار خون خواهد کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزایش فعالیتهای فیزیکی، کاهش مصرف نمک و چربی، مصرف سیر، سبزیجات و چربی های گیاهی مانند زیتون را از جمله راه های پیشگیری از این بیماری عنوان کرد.

رییسی مصرف داروهای کنترل فشار را با مراجعه به پزشک در افرادی که به بیماری فشار خون مبتلا هستند ضروری دانست و اظهار داشت: با رعایت رژیم غذایی و افزایش تحرکات بدنی می توان به مرحله ای رسید که مصرف دارو را متوقف کرد.

وی اظهار داشت: بیماری فشار خون ،در بسیاری از موارد بدون علامت بالینی مشخص می شود و در بعضی موارد که فشار خون بالا رود، فرددچار علائم مغزی مانند سرگیجه و یا افزایش ضربان قلب خواهد شد.

وی گفت: فشار خون ، زمینه ساز بیماریهای قلبی است و بالا رفتن فشار خون موجب ایجاد بیماریهای قلبی و عروقی قلبی از جمله سکته قلبی شود که این مسئله اهمیت کنترل این بیماری را دو چندان می کند./ع

برچسب ها: کرمانشاه ، درصد ، خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.