ايران و پاکستان براي قرارداد تهيه و ساخت خط لوله گاز که قبلا توافق کرده بودند، امروز مذاکرات اصلي را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از اينترنشنال نيوز؛ براساس توافق ايران و پاکستان براي ساخت خط لوله گاز 1.5 ميليارد دلاري، ايران بايد روزانه 2 کيلومتر خط لوله بسازد و اين خط لوله 781 کيلومتري بايد ظرف 15 تا 16 ماه تکميل شود.

نماينده رئيس شرکت تدبير و وزير نفت پاکستان، در اين گفتگو شرکت کردند و مذاکرات در اين ديدار درباره حجم کار، هزينه ساخت خط لوله و ديگر مسائلمربوطه بود.  

اين خط لوله از مکاني بنام "گبد" در نقطه مرزي ايران و پاکستان شروع مي شود و تا "نوآبشاه" امتداد خواهد يافت و تا ماه دسامبر 2014 کامل خواهد شد.

ميزان انتقال گاز در اين خط لوله ابتدا روزانه 750 ميليون متر مکعب و در آينده نزديک به 1 ميليارد متر مکعب افزايش خواهد يافت.

يکي از مقامات پاکستاني مي‌گويد ما درباره حجم کار، اصول مهندسي و تجهيزات مانند پل ها و ايستگاه هاي کمپرسورري که بايد ساخته شود، با مقامات ايراني در حال بحث و گفتگو هستيم.


طبق صحبت هاي مقامات ايراني، هزينه جاي گذاري اين خط لوله 1.5 ميليارد دلار است که البته از اين ميزان 500 ميليون دلار توسط ايران تامين مي شود و باقيمانده اين هزينه را کشور پاکستان متقبل خواهد شد.

برچسب ها: ایران ، پاکستان ، خط لوله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار