مدیر شركت گاز سیستان و بلوچستان با بیان اینكه گازرسانی در استان از طرحهای مهر ماندگار است، گفت: تا پایان دولت دهم 545 كیلومتر لوله گذاری اصلی گاز در استان به اتمام می رسد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زاهدان ،حمید میرزایی' افزود: اكنون عملیات لوله گذاری گاز از ایرانشهر به مرز پاكستان به طول 290 كیلومتر و عملیات لوله گذاری از ایرانشهر به زاهدان به طول 255 كیلومتر آغاز شده است.

وی بیان كرد: با اتمام لوله گذاری گاز از ایرانشهر تا مرز پاكستان و از ایرانشهر به زاهدان تا سال 92 كل خطوط اصلی گاز در سیستان و بلوچستان تكمیل می شود و در واقع بخش اصلی گازرسانی انجام می گیرد.

وی اظهار داشت: پس از اتمام خطوط اصلی گازرسانی در كل سیستان و بلوچستان، عملیات خطوط فرعی گازرسانی و درون شهری استان نیز به موازات آن به بهره برداری خواهند رسید.

مدیر شركت گاز سیستان و بلوچستان گفت: عملیات اجرایی خط لوله هفتم سراسری گاز موسوم به خط لوله صلح به طول 907 كیلومتر با قطر لوله 56 و 36 اینچ و اعتبار قریب سه هزار میلیارد تومان از عسلویه به ایرانشهر در سال 1384آغاز شد و در سال 89 مورد بهره برداری قرار گرفت كه اكنون شماری از مردم ایرانشهر از نعمت گاز شهری بهره مندند.

وی افزود: خط لوله صلح گاز از عسلویه به ایرانشهر به عنوان خط هفتم سراسری گاز محسوب می شود كه در دو مرحله با هدف تامین گاز شرق كشور و صدور گاز به كشورهای هند و پاكستان به اجرا در آمده است.

میرزایی اظهار داشت: انتقال خط لوله صلح به پاكستان، نیاز این كشور را به لحاظ صنعتی و مصارف مردمی تامین می كند و خطرات احتمالی از سوی این كشور را به میزان قابل توجهی كاهش می دهد.

وی اضافه كرد: خط لوله صلح از پاكستان به سمت هندوستان و پس از آن تا كشور چین ادامه می یابد و اقتدار ایران را در این عرصه در چشم انداز 1404 ارتقا می دهد.

وی بیان كرد: با اتمام پروژه های در دست اجرا تا افق چشم انداز 1404، میزان مصرف گاز در سیستان و بلوچستان به 30 میلیون متر مكعب در روز خواهد رسید./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.