سيد محمد حسيني گفت: هیچ کس در داوری و انتخاب کاندیداهای جشنواره سی ویکم فیلم فجر دخالت نکرد.

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: علی رغم تبلیغات گسترده در سال جاری و 91 مبنی بر رکود سینما و ایجاد وقفه در فعالیت ها ما به چشم خود دیدیم که سینماگران ما با نشاط و شادی کار خود را انجام داده بودند و تعدادی فیلم نزدیک به 100 اثر ساخته شد.
وی  ادامه داد: فیلم های اولی به عنوان آثاری قابل قبول از کیفیت مناسبی برخوردار بودند و این بیانگر آن است که ما به نسبت افراد حرفه ای، جوانان با استعداد، خلاق و نوآور نیز داریم آنان با توجه به نیازهای مشاهده کرده در جامعه، سوژه های فراوانی را مدنظر قرار داده بودند.
وزیر ارشاد افزود: در این دوره فیلمسازان حتی فراتر از ایران به مسائل خارج کشور هم توجه داشتند و نقش نظام سرمایه داری و مدعی حقوق بشر و رفتار متضاد آنان با مردم کشورهای دیگر را به تصویر کشیده بودند که بیانگر آن است که ما در سال 91 شاهد رونق بیشتر سینمای کشور هستیم.
وی در مورد صحبت های انجام شده در خصوص ورود وزارت ارشاد به تصمیمات داوران جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: در این جشنواره همیشه حرف و حدیث هایی وجود دارد در همین مراسم اختتامیه کم و بیش عده ای در مورد نحوه داوری ها نکاتی را گفتند داوری در همه عرصه ها همچون ورزش هنر به خصوص مواردی که خط کشی منظمی وجود ندارد و به ذوق و نگاه آن داور نیز بستگی دارد.
حسینی عنوان کرد: همواره تلاش ما بر این بوده که افرادی مورد اعتماد و معتبر برای داوری انتخاب شوند و ما هم باید نظر آن ها تمکین کنیم و هیچ کس نیز در کار داوری دخالت نمی کند ورود وزیر و معاون سازمان سینمایی به داوری انتظاری بی جاست زیرا ورود پیدا کردن ما به ایران مسئله باعث آسیب وارد ساختن به هیئت داوران می شود و علاوه بر آن ما نیز خودخواهان ورود به این مسئله نیستیم.
وزیر ارشاد بیان کرد: در انتخاب به دلیل برگزیده شدن یک نفر تعدادي از افراد به طور مسلم حذف می شوند و ما باید همه از این موضوع تمکین کنیم برخی از دوستان ما در این عرصه متاسفانه قابلیت، آمادگی و صبر پیشه ساختن را ندارند و حتی در مواردی هم که فرد احساس کم لطفی شدن به حقش را میکند نباید آنها را مدام مطرح سازد زیرا به همگرایی و همدلی موجود لطمه می زند.
وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: با توجه به فضای ایجاد شده در جشنواره و وفاق و خوبی شکل گرفته در بین سینماگران امیدوارم در سال آینده ما شاهد تلاش بیشتری باشیم و سینمای ما در عرصه جهانی نیز از خود توان صیانت کردن را داشته باشد و روز به روز شاهد موفقیت بیشتر این عرصه باشیم./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار