ارزش صادرات نساجي طي 10 ماهه اخير حدود 595.8 ميليون دلار بوده است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،‌بر اساس اعلام دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی ایران و بر اساس آمار گمرک ایران طی 10 ماه اول سال جاري آمار صادرات صنايع نساجي بالغ بر حدود 595.8 ميليون دلار و ارزش صادرات صنايع نساجي طي همين مدت با احتساب فرش دستباف و رنگ و ماشين‎آلات بالغ بر حدود 979.5 ميليون دلار مي‎باشد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 24.05 و 3.88 درصد رشد داشته که در هر دو مورد نرخ افزایش صادرات نسبت به نرخ رشد ماه‌های گذشته کمتر شده است.

بر اساس این گزارش، عمده‎ترين اقلام صادراتي طي اين مدت از نظر ارزش شامل انواع كفپوش هاي ماشينی، انواع پوشاک، انواع الیاف و انواع نخ است.

شایان ذکر است که ارزش صادراتی انواع الیاف و پتو طی مدت مذکور به میزان قابل توجهی رشد داشته و به ترتیب 103.73 و 47.71 درصد افزایش یافته است.

از سوی دیگر ارزش واردات 224.6 میلیون دلاری ماشین‌آلات نساجی به کشور طی 10 ماه نخست سال جاری نشان از کاهش 29.85 درصدی واردات آن نسبت به ارزش 320.2 میلیون دلاری آن در مدت مشابه سال گذشته است.

بر اساس آمار موجود، طي این مدت حدود 1385.4 میلیون دلار انواع كالاهاي نساجي با احتساب رنگ و ماشين‎آلات این صنعت وارد كشور شده که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش 9.35 درصد کاهش یافته است. عمده‌ترین اقلام نساجی وارد شده به کشور به لحاظ ارزش عبارتند از انواع الیاف، انواع نخ و انواع ماشین‌آلات نساجی است.

همچنین طی مدت مذکور بالغ بر حدود 5/114 میلیون دلار الیاف پنبه به کشور وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزش رشدی بالغ بر 20 درصد و به لحاظ وزنی رشد 37 درصدی را تجربه کرده است./عب
برچسب ها: صنعت ، نساجی ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار