عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: مسائل ایمنی به چند دسته تقسیم می‎شوند که هر کدام از این موارد باید به نحو درستی مدیریت شود تا بتوان شاهد کاهش تصادفات درون شهری و برون شهری در کشور بود


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، هاشم بنی هاشمی با بیان اینکه جادهها یکی از عوامل مهم در بروز تصافات است، خاطرنشان کرد: جادهها باید طوری طراحی شود تا از نظر پیچ، شیب و علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی تا حد ممکن عوامل بروز تصادفات را مرتفع کند.

وی تصریح کرد: ایمنی جادهها باید در مرحله نخست به شناسایی مناطق حادثه خیز اطلاق شود چرا که با شناسایی این مناطق و ایمن سازی آن میتوان تسهیلات عبور و مرور را ایجاد و سوانح رانندگی را کاهش داد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیروی انسانی را دومین عامل موثر در تصادفات دانست و ادامه داد: افرادیکه میخواهند رانندگی کنند باید با آموزش قبلی به مقررات رانندگی محیط باشند چراکه یکی از مسائل مهم در بروز تصادفات و سوانح، نادیده گرفتن قانون است.

وی چهارمین مولفه موثر در بروز تصادفات را مدیریت ترافیک خواند و گفت: باید در بحث مدیریت جادهای ارتقا داشته باشیم، اگرچه وجود تابلوهای راهنما موثر بوده اما حضور مستمر و پر رنگ پلیس برای اعمال قانون و نظارت بر رعایت قوانین شاخصهای تاثیرگذار است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به ظرفیت عظیم زائرپذیری مشهد اذعان کرد: در مشهد به دلیل تعدد مراکز مدیریت ترافیک، نارسایی در عبور و مرور شاهد هستیم؛ در تهران پلیس راهنمایی در خدمت شهرداری بوده و این مسئله تمرکز در مدیریت را سبب میشود.

برچسب ها: مسائل ، ایمنی ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.