به گفته یک آسیب شناس، ناهنجاری های رفتاری در برخی سازمان ها به خصوص زیر آب زنی با ظهور رو به رشد خود در محیط های اداری و صنعتی منجر به ایجاد ناامنی های شغلی شده است.


ابهری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه رفتارهای سازمانی تابعی از رفتارهای فردی و اجتماعی است، گفت: متأسفانه در سال های اخیر ناهنجاری های رفتاری در برخی سازمان ها موجب نا امنی های شغلی و احساس عدم اعتماد به آینده و همچنین افزایش اضطراب، دلهره و نگرانی در افراد شاغل شده است.

وی با اشاره به رفتارهای نامتعارف سازمانی افزود: ظهور رو به رشد تملق، چاپلوسی و زیرآبزنی با وارونگی حقایق، هجوم به افراد دیگر و بدگویی از آنها باعث تبعیض و کم توجهی به شاغلین مستعد و توانمند شده است.

ابهری در ادامه گفت: تقویت حس همدلی، تعاون، دوستی و صداقت در رفتارهای سازمانی، امنیت شغلی و همچنین رضایت شغلی را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه امتیازات مثبت و منفی شغلی به زندگی فردی آنها نیز منتقل می شود، گفت: افزایش درگیری، پرخاشگری، خشونت های کلامی فیزیکی و بروز مشکلات مختلف در محیط کار ناشی از احساس عدم امنیت شغلی است.

ابهری همچنین در خاتمه اظهار داشت: شایسته گزینی و شایسته سالاری دو پایه ی اصلی امنیت شغلی در سازمان های اداری و دولتی محسوب می شود./ز

برچسب ها: امنیت ، تیشه ، آسیب شناس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار