کاپیتان تیم ملی از شایعات پشت سرش می گوید

حکایت این روزهای جواد نکونام بی شباهت به روزهای نیست که علی دایی در تیم ملی بازی می کرد، چراکه در همان مقطع هم هراتفاقی که پیرامون تیم ملی رخ می داد، به او ربط می دادند و حتی اعتقاد داشتند دایی در تصمیم گیری های مربیان در مورد عدم دعوت برخی بازیکنان نقش دارد .

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  امروزهم با واکنش سریع کارلوس کرش نسبت به خداحافظی مهدی رحمتی از تیم ملی به دخالت جواد نکونام ربط می دهند.

حتی گفته می شد رحمتی در یک محفل خصوصی عنوان داشته نکونام هنگام صحبت او با کرش مترجم بوده و نکونام کار ترجمه را به خوبی انجام نداده است برای اینکه از چگونگی این موضوع اطلاع پیدا کنیم، به سراغ نکونام رفتیم تا اصل ماجرا را از خود وی جویا شویم.نکونام در گفت وگو با روزنامه حمایت این طور کفت:

گویا رابطه بسیار خوبی با کارلوس کرش داری؟

رابطه ی من با کرش رابطه یک کاپیتان با مربی است نه بیشتر و نه کمتر. متاسفانه طی روزهای اخیر شایعاتی در این زمینه مطرح شده که به هیچ وجه صحت ندارد.

چه شایعاتی؟

اینکه من به کارلوس خط می دهم چه بازیکنانی به تیم ملی دعوت شوند و چه بازیکنانی دعوت نشوند

در این بین بحث خداحافظی رحمتی از تیم ملی را هم به شما ربط می دهند؟

من در این مورد صحبتی ندارم.

در این میان یک بحث مطرح است و آن اینکه هنگامی که رحمتی به کارلوس کرش اعلام کرده می خواهد موقتاً از تیم ملی خداحافظی کند، شما مترجم او بودید؟

این موضوع واقعیت ندارد .

رحمتی در یک محفل خصوصی اعلام کرده جواد نکونام به عمد حرف های او را اشتباه به کارلوس کرش ترجمه کرده و همین موضوع باعث شده کرش واکنش شدیدی به این موضوع نشان دهد؟

تا آنجا که می دانم رحمتی هیچ گاه چنین حرفی را نزده است ضمن اینکه وقتی کرش مترجم دارد دلیلی ندارد من بخواهم حرف های مهدی را برای او ترجمه کنم .

اما مهدی بر خلاف تو حرف زده.

مهدی هر چه دوست دارد می تواند بگوید . من که نباید پاسخگوی حرف های او باشم. مهم این است من کاری نکرده ام که امروز پشیمان باشم. نه رابطه خاص و ویژه ای با کرش دارم که بخواهم پنهان کاری کنم و نه حرفی زده ام که بخواهم پاسخگوی آن باشم. حال هر کس هر چه دوست دارد بگوید .

از این موضوع بگذریم، پیروزی بسیار خوبی را مقابل لبنان کسب کردیم نظرتان را در مورد این مسابقه بیان کنید؟

خدا را شکر ما دراین دیدار در تمامی خطوط و طول 90 دقیقه مسابقه برترازحریف ظاهر شدیم و توانستیم به یک پیروزی پرگل برسیم و با روحیه بهتری آماده 3 مسابقه حساس از سری رقابت های مقدماتی جام جهانی شویم.

شاید برای بسیاری جای تعجب باشد. تیم لبنانی که 5 گل درایران از ما دریافت کرد، چگونه توانست در بیروت ما را شکست دهد؟

در آن مسابقه آنها «لبنانی ها» یک گل زدند و بعد از آن به دفاع پرداختند و می توان گفت آن شکست یک اتفاق بود و ما توانستیم انتقام آن بازی را با زدن 5 گل جبران کنیم.

بازیکنان تیم ملی در دیدار مقابل لبنان از همان دقایق نخست تلاش می کردند این تیم را با تعداد گل های زیادی شکست دهند و این موضوع را ما توانستیم از دوندگی و تلاش بازیکنان مشاهده کنیم.

دقیقاً همین طور است. ما می خواستیم نشان دهیم شکست قبلی ما مقابل این تیم فقط یک اتفاق بود.

شما هم توانستید 3 گل بزنید که 2 گل آن از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید

من هم تلاش کردم حاصل زحمات بازیکنان دیگر تیم ملی را به ثمر برسانم. من این گل های خودم را تقدیم مادرم می کنم.

چرا اجازه ندادید بازیکن دیگری پنالتی دوم را بزند؟

پنالتی زن های تیم ملی درجریان تمرینات توسط کارلوس کرش مشخص شده بود و سرمربی تیم ملی این وظیفه را به من سپرده بود .
شاید بازیکنان دیگری هم دوست داشتند پنالتی بزنند.در اینجا سرمربی تیم ملی است که تصمیم می گیرد که کدام بازیکن پشت ضربه پنالتی بایستد.

شما هم در دیدار مقابل لبنان چهره متفاوتی نسبت به بازی های قبلی داشتید؟ بازی شما بیشتر به چشم می آمد.

من با این حرف شما مخالفم من در تمامی مسابقاتی که به میدان رفتم، سعی کردم بهترین عملکرد را داشته باشم. شاید دو گلی که زدم باعث شده شما این حرف را بزنید.

با این 2 گلی که زدی، تعداد گل هایت در تیم ملی به 33 رسید. چه احساسی داری؟

من تاکنون پیگیری نکردم چند گل برای تیم ملی به ثمر رساندم. اما به عنوان یک مدافع همواره سعی می کنم در وهله نخست در کارهای دفاعی ثمربخش باشم و بازی سازی حریف را خراب کنم، بعد از آن اگر فرصت گلزنی به دست آوردم، به نحو شایسته ازآن بهره ببرم.

فکر می کنید تیم ملی بتواند به جام جهانی صعود کند. پس از قبول شکست مقابل لبنان کار برایمان بسیار دشوار شده است؟

نباید نا امید باشیم هنوزهم شانس زیادی داریم و می توانیم با کسب 6 امتیاز از بازی لبنان و قطر و حتی یک امتیاز از مسابقه برابر کره مستقیم به جام جهانی صعود کنیم.

اما کار سختی را پیش رو داریم؟

من هم قبول دارم کار سختی را پیش رو داریم. اما در همین مسابقه برابر لبنان از همان دقیقه یک مسابقه در تلاش بودیم به حریف نشان دهیم جایگاه فوتبال کشورمان کجاست و اینکه ما اگر بخواهیم می توانیم هر حریفی را در آسیا ناکام بگذاریم. حالا من این قول را می دهم که می توانیم مستقیم به جام جهانی صعود کنیم.

حتماً بحث تبانی قطر و لبنان را شنیده ای؟ گویا 3 بازیکن لبنان هم در این زمینه محروم شده اند؟

من از طریق رسانه ها متوجه این موضوع شدم. البته پیش از اینکه این موضوع رسانه ای شود، از طریق کارلوس کرش از یکسری مسایل اطلاع پیدا کرده بودم. اما وقتی رسانه ها هم به آن اشاره کردند، به طور واضح برایم معلوم شد که جریان از چه قراری است ولی با این حال ما نباید به این قبیل موضوعات توجه کنیم بلکه باید برویم در زمین مسابقه حقمان را بگیریم و به هیچ چیز دیگر کاری نداشته باشیم.

شما حضور بازیکنان دورگه مانند دژاگه و قوچان نژاد را در تیم ملی چگونه ارزیابیمی کنید؟

مطمئناً هر بازیکن ایرانی درهر کجای دنیا که هست، اگر می تواند و شرایط آن را دارد که به تیم ملی کمک کند، باید از توانایی هایش به نحوه شایسته استفاده کرد. نفراتی مانند دژاگه و قوچان نژاد در بازی برابر لبنان و همچنین مسابقات قبلی نشان دادند از چه توانایی های بالایی برخوردار هستند. خود کارلوس کرش مدت ها بود که عملکرد آنها را زیر نظر داشت. او به عنوان یک مربی حرفه ای مطمئناً بازیکنانی را به تیم ملی دعوت می کند که برای تیم ملی ثمربخش باشند.

از بحث تیم ملی خارج شویم . شرایط تان در تیم استقلال چطور است؟

خوشبختانه دیگر در این تیم جا افتاده ام و تاکنون هم با کسب نتایج لازم، درصدر جدول رده بندی لیگ برتر قرار داریم و ان شاءالله با ادامه این روند، بتوانیم عنوان قهرمانی لیگ برتر را به دست بیاوریم .

در دیدار استقلال مقابل راه آهن روی سکو بودی ، علت خاصی داشت؟

من 2 روز قبل از آن برای تیم ملی بازی کرده و خسته بودم. به همین دلیل با صلاحدید مربیان استراحت کردم.

اما دیگر ملی پوشان استقلال مانند جباری و حیدری یک نیمه برای آبی پوشان بازی کردند؟

آنها هم قرار بود فقط روی نیمکت بنشینند. اما شرایط مسابقه به شکلی رقم خورد که امیرخان مجبور شد آنها را به زمین بفرستد چرا که بازی گره خورده بود و با حضور این دو بازیکن و فرهاد مجیدی توانستیم پیروز میدان شویم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار