نويسنده تئاتر گفت: اجرا در تئاتر شهر به دلیل وجود فضای رقابتی آرزوی بیشتر تئاتری هاست.

محمدرضا اجاقی نویسنده و کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران در خصوص تاثیر تئاتر در ارتقا سطح فرهنگ جامعه گفت: زمانی تئاتر قادر به ارتقا سطح فرهنگ جامعه است که آمال و آرزوی تئاتری‌ها صرفا اجرا در تئاتر شهر نباشد. 

وی در خصوص تاثیر تئاتر در شکل گیری اتاق فکر جامعه افزود: من معتقدم تئاتر مکان خاصی برای فکر کردن و جهت دادن به جامعه است. 

اجاقی در ادامه افزود: اما در کنار شعبه تفکر باید دارای شعبه سرگرمی هم باشد چون هر هنری بدون شعبه سرگرمی جذابیت خود را از دست می‌دهد. 

این نویسنده تئاتر در خصوص تاثیر رسانه‌ها در شکل گیری و گسترش تئاتر گفت: من معتقدم تلویزیون با درصد کوچکی از یارانه توسط دولت قادر است هزینه تبلیغات تئاتر را فراهم کند. 

این کارگردان تئاتر در ادامه تصریح کرد: تئاتر، کتاب و سرمایه هایی از این دسته جزو سرمایه های ملی ما هستند که باید به وسیله رسانه هایی چون تلویزیون از آنها حمایت شود و مورد توجه قرار گیرند. 

این کارگردان عنوان کرد: تئاتر ما هنوز به آن مقطع نرسیده که به خود متکی باشد به همین دلیل نیازمند حمایت مسئولان امر است تا به تکامل برسد و به عنوان فرهنگ رایج برای نسل های آینده به یادگار بماند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: مخاطب تئاتر چون سینما عموم مردم نیستند و بیشتر به قشر خاصی محدود می‌شود که امیدواریم مسئولان امر برای رفع این مشکل راه حلی ارائه دهند./ي2 
برچسب ها: تئاتر ، شهر ، اجاقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.