رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: افزایش تعرفه های رانندگی و جرائم مانند آموزش ضمانت ندارد و نمی تواند سبب ایجاد رفتارهای به هنجار در سطح جامعه شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد، سیدحسن علم الهدایی در آستانه برگزاری دومین کنگره بین المللی ایمنی جاده ها اظهار کرد: کاهش تصادفات جاده ای و تلفات ناشی از آن نیازمند بررسی و بازنگری در چندین مولفه اساسی است.

وی افزود: عامل انسانی، مقررات و قوانین، عامل خودرویی، جاده ها از مولفه های مهم و موثر در میزان مرگ و میر تصافات جاده ای است.

علم الهدی با بیان اینکه مسئله ایمنی جاده ها و کاهش تصادفات ناشی از آن مسئله ای چند بعدی است، خاطرنشان کرد: برای نهادینه سازی قوانین ترافیکی و راهنمایی و رانندگی باید از چند منظر به این مسئله نگاه کرد.

وی تصریح کرد: آموزش نقش موثری در فرهنگ سازی دارد که نمونه بارز آن را می توان در نهادینه سازی فرهنگ بستن کمربند ایمنی مشاهده کرد، امروز بستن کمربند ایمنی با توجه به مزایا و فهم معایب آن به شکل فرهنگ عمومی در جامعه تبیین شده است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با ابراز تاسف از اینکه مرگ و میر ناشی از تصادفات از بزرگترین خسارت ها به فرد و جامعه محسوب می شود، یادآور شد: هرچند عوامل خودرویی و جاده ای از استانداردسازی کافی برخوردار نباشند اما در زمان پیک مسافرت عامل انسانی باید با آگاهی و هوشیاری مضاعف در رانندگی از رخ دادن حوادث ناگوار جاده ای پیشگیری کند.

علم الهدی اضافه کرد: آموزش با محوریت آگاهی دادن بسیار موثر است اما نکته قابل توجه مستمر بودن آموزش قوانین ترافیکی و راهنمایی و رانندگی است.

وی اثربخشی افزایش تعرفه های رانندگی و جرائم ناشی از تخلفات آن را در مقابل آموزش اندک توصیف کرد و ادامه داد: افزایش تعرفه های رانندگی و جرائم مانند آموزش ضمانت ندارد و نمی تواند سبب ایجاد رفتارهای به هنجار در سطح جامعه شود.

گفتنی است دومین کنگره بین المللی ایمنی جاده ها 25 و 26 بهمن ماه سال جاری در بیمارستان فوق تخصصی رضوی برگزار می شود.


برچسب ها: رئیس ، پارک ، علم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.