رئیس فدراسیون كاراته گفت: كمیته ملی المپیك جمهوری اسلامی ایران، با المپیكی شدن رشته ورزشی كاراته موافق است و در این زمینه نیز تلاش می كند.

علی رضا سمندر گفت: محمد علی آبادی، رئیس كمیته ملی المپیك جمهوری اسلامی ایران اعلام كرده است، برای المپیكی شدن رشته كاراته، ایران همپای كشورهای صاحب عنوان این رشته از هیچ كوششی دریغ نخواهد كرد.
نشست اعضا فدراسیون بین المللی كاراته با كمیته جهانی المپیك برای المپیكی شدن این رشته  25بهمن ماه برگزار می شود.
رئیس فدراسیون كاراته کشور گفت: در این راستا، محمد علی آبادی، ریس كمیته ملی المپیك ایران خواستار بهره گیری از همه ظرفیت های فدراسیون ایران برای نشست با اعضا جهانی این رشته شد.

وی افزود: ایران هر اقدامی لازم باشد برای المپیكی شدن این رشته انجام می دهد و چنانچه لازم باشد نشست اعضا فدراسیون جهانی در تهران برای رایزنی در این زمینه برگزار می شود.

سمندر، درباره نظر فدراسیون جهانی درباره حجاب بانوان كاراته كاران جمهوری اسلامی ایران گفت: فدراسیون جهانی با حجاب بانوان، در مسابقات بین المللی موافقت كرده است و در بخش كمیته و كاتا، بانوان ایرانی می توانند با حجاب پیش بینی شده حضور یابند.

وی، درباره وجود تعدد سبك های كاراته در ایران اظهار داشت: تعدد سبك های ایران نسبت به ژاپن چندان زیاد نیست و استانداردها جهانی در سبك های كاراته در ایران رعایت می شود.

رئیس فدراسیون كاراته کشور تصریح کرد: هفته گذشته با سرمربی تیم ملی كاراته ژاپن دیداری در ایران صورت گرفت و سرمربی تیم ملی ژاپن با برگزاری اردوی مشترك با كاراته كاهای ژاپنی موافقت كرده است.

وی، درباره دان  كاراته های كشور نیز گفت: دان هشت در ایران وجود داشت كه استاد سلیمی موفق به اخذ دان 9 كاراته در كشور شد.

سمندر خاطر نشان کرد: مسابقات كاراته كشورهای اسلامی خردادماه سال 92 برگزار می شود و مسابقات جوانان و امید جهان در فرانسه نیز ، فرصت خوبی برای كاراته كاهای ایرانی می باشد./س

برچسب ها: کمیته ، ملی ، المپیک ، کاراته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.