نماینده مردم شهرستان های شهركرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، از روند اجرای پروژه های راهسازی استان چهارمحال و بختیاری دیدن كرد.

سید سعید زمانیان دهكردی، در دیدار از روند ساخت و تكمیل تونل دوم گردنه رخ شهركرد گفت: این محور به عنوان یكی از اصلی ترین محورهای های ارتباطی شهركرد به اصفهان و استان های مركزی كشور، مطرح است كه با بهره برداری از آن، رونق اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری نیز سرعت می یابد.
وی، با تجلیل از اقدامات مسئولان اداره كل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری و پیمانكار پروژه در تكمیل این طرح افزود: لازم است، اقدامات لازم برای جذب اعتبارات و بهره برداری از این طرح تا پایان سالجاری انجام شود.
زمانیان، با تاكید بر لزوم تلاش مسئولان استانی برای جذب اعتبارات ملی در تكمیل این طرح، تصریح كرد: اجرای تونل دوم گردنه رخ هم اكنون 98 درصد پیشرفت فیزیكی دارد و به گفته مسئولان دست اندركار، در صورت تامین اعتبار تا پایان امسال بهره برداری می شود.
مدیركل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار، مجموع اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح و جاده های دسترسی طرفین آن به طول 12كیلومتر را 156 میلیارد ریال اعلام كرد و گفت: از این میزان اعتبار 76 میلیارد ریال به پیمانكار پرداخت و 80 میلیارد ریال باقی مانده مطالبه پیمانكار هنوز پرداخت نشده است.
علی علیخانی افزود: درصورت تامین اعتبار، دو درصد باقیمانده طرح كه روشنایی و آسفالت است اجرا می شود.
وی اظهار داشت: با تكمیل تونل دوم گردنه رخ، حدود 100 پیچ و نقطه حادثه خیز در محور شهركرد به اصفهان و گردنه رخ حذف و طول این مسیر 10 تا 15 دقیقه كوتاه تر می‌شود.
علیخانی گفت: هم اكنون، 218 پروژه عمرانی در اداره كل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری در دست اجراست كه اعتبار اولیه این طرح ها دو هزار و 890 میلیارد ریال برآورد شده است و با اجرای این طرح ها در سالجاری، زمینه اشتغال 14 هزار نفر در استان چهارمحال و بختیاری فراهم شده است.
وی، درخصوص پروژه های مسكن مهر استان چهارمحال و بختیاری نیز اظهار داشت: هم اكنون 42 هزار واحد مسكن مهر در استان چهارمحال و بختیاری در دست ساخت است كه از این تعداد، 13 هزار واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت قرار دارد.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در استان چهارمحال و بختیاری گفت: از این تعداد واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر، شش هزار و 747 واحد آماده افتتاح و بهره برداری است.
وی گفت: تاكنون برای اجرای پروژه های مسكن مهر استان چهارمحال و بختیاری، چهار هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده كه معادل 82 درصد اعتبار مورد نیاز بوده و امسال 49 درصد پرداخت هزینه و تسهیلات این واحدها داشته است./س
برچسب ها: پروژه ، راهسازی ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.