ترس از بعضی از اتفاقات و افراد سبب پنهان کار کردن من در طول فیلمبرداری و تولید شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی "ترنج" با حضور "مجتبی راعی" کارگردان، "محمود پاک نیت" و "رضا ناجی" بازیگر ،‌"هاشم مرادی" مدیر فیلمبرداری، "حسین روح پرور" طراح صحنه و "امیر سحرخیز" مدیر جلوه های ویژه در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.


در ابتدا "مجتبی راعی" کارگردان فیلم سینمایی "ترنج" در خصوص شکل گیری و روند تولید فیلم گفت: پیش از ساخت فیلم "پروانه" تصمیم به ساخت موضوع "ترنج" داشتم اما به دلایلی امکان آن فراهم نمی شد و یا فیلمنامه به دو ساخت اثر نمایشی نمی‌خورد سرانجام سال گذشته با ادامه دغدغه مند بودن موضوع برای من تصمیم به ساخت آن گرفتم.
وی افزود: انتخاب بازیگران و همچنین لوکیش های فیلم با سختی صورت گرفت و الان شاهد این هستیم که ثمره آن به گفته برخی ها بی کیفیت بوده است.
راعی عنوان کرد: سیاستمداری بر عرصه فرهنگ رهبری می کندو با وجود آن که سیاست موضوعات روز را در بر میگیرد اما عرصه فرهنگی با صبر و حوصله نتیجه خود را پیدا می کند و به همین منظور افراد سیاسی نمیتوانند در عرصه هنر کار کنند.
وی در ادامه در خصوص سرمایه گذاری و جلسات فیلمبرداری تصریح کرد: فیلمبرداری در 75 جلسه در زنجان و همدان و بخشی از ان در پاریس و تهران انجام گرفت که با سرمایه گذاری بخش برون مرزی صدا و سیما هزینه فیلم به یک میلیارد رسید.
در ادامه "محمود پاک نیت" در خصوص همکاری با مجتبی راعی اظهار داشت: "ترنج" هفتمین همکاری من با مجتبی راعی است که با توجه به این که راعی همیشه به دنبال سینمای خاصی است از همکاری با او لذت بردم.
وی ادامه داد: زمانیکه متوجه شدم فیلم در جشنواره حضور ندارد نسبت به این بی مهری ها دلگیر شدم اما بعد از نمایش این اثر در جشنواره در مقایسه با سایر فیلم ها بر این فیلم افتخار می کنم.
"رضا ناجی" دیگر بازیگر فیلم در خصوص پیشنهاد کاری در این فیلم گفت: بعد از بازی در فیلم "آواز گنجشک ها" در این فکر بودم که پیشنهاد خوبی به من شود اما تا دو سال این اتفاق نیفتاد تا این که مجتبی راعی پیشنهاد بازی در این فیلم را به من داد.
وی ادامه داد: بعد از پیشنهاد راعی کار به دلایلی متوقف شد و من از این موضوع ناراحت شدم اما خوشبختانه 5 ماه بعد از عید سال گذشته با تماس راعی فیلم برای تولید آغاز شد.



"هاشم مرادی" در خصوص بخش فنی و فیلمبرداری عنوان کرد: به طور کامل بخش فنی فیلم برای رسیدن به جشنواره انجام نشده که با کمبود وقت اشکالاتی فنی به این فیلم وارد است.
حسین روح پروری طراح صحنه فیلم در خصوص اظهار داشت: ذهنیت قبلی نسبت به کارهای راعی لوکیشین ها را انتخاب کردم و انتخاب تصاویر و لوکیشن ها طوری بود که شخصیت نقاشی نزدیک باشد.
مجتبی راعی در خصوص موضوع فیلم بیان کرد: متاسفانه سینما به تخریب سلیقه تماشاگر کمک کرده و ما در این فیلم سعی کردیم با بیان دیالوگ های خاص و قاب بندی های زیبا حس یک آدم اندیشمند به مرگ را به تصویر بکشیم طوریکه فیلم توریستی در نیاید.
وی در ادامه در خصوص شخصیت پاک نیت تصریح کرد: شخصیت پاک نیت نقش فرعي فيلم بود که به صورت منفی باف شکل گرفته است و این شخصیت این موضوع را مطرح میکند از خشکی مقدسی هیچ کس به دین نمی رسد.
راعی اظهار داشت: در تمام فعالیت کاری ام تلاش کردم فیلمی بسازم که مخاطب تا پایان نمایش با او همراه باشد و دنبال فیلمنامه هایی نبودم که بازیگرانی با چشمان آبی در آن بازی کنند.
این کارگردان در خصوص بی حاشیه بودن روند تولید فیلم بیان کرد: در طول این مدت ترس از بعضی اتفاقات و  اینکه برخی از افراد دنبال این بودند که من فیلم نسازم باعث شد در طول فیلمبرداری و تولید به صورت پنهانی کار کنم همانطور که "کمال تبریزی"، "حمیدنژاد" و "کیومرث پوراحمد" اجازه کار به آن ها داده نشد به طریقی که با حذف بزرگترها به سمت جوان گرایی بروند.
راعی در پایان در خصوص جشنواره خاطرنشان کرد: با وجود اینکه برخی از فیلم های را ندیدم براساس شنیده ها جشنواره منظمی را داشتیم اما نکته اصلی این است که چه درخواستی از سینما داریم و به کمک صنعت سینما هنر سینما را بچرخانیم./ص
برچسب ها: جشنواره ، سینما ، فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار