رئیس بخش جراحی قلب مرکز فوق تخصصی قلب و عروق امام علی(ع) مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان از موفقیت‌آمیز بودن عمل خارج کردن تومور از قلب بیمار در این مرکز برای نخستین بار خبر داد.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران
، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، محمد صادق پورعباسی اظهار داشت: جوان 29 ساله‌ای که به علت تنگی نفس به اورژانس مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان مراجعه کرده، پس از تشخیص قطعی کاردیولوژی به سرویس جراحی قلب ارجاع شد.

وی با اشاره به اینکه این بیمار سابقه جراحی تومور بدخیم قفسه سینه، کموتراپی(شیمی درمانی) و رادیوتراپی داشته است، تصریح کرد: به علت وجود توده بزرگی در دهلیز چپ که از وریدهای ریوی چپ منشأ گرفته بود تحت جراحی قلب باز قرار گرفت.

این مسئول افزود: ابعاد توده خارج شده حدود 7*10 سانتی‌متر بود که سبب تنگی شدید و نارسایی میترال بیمار شده بود.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه تومور در ناحیه پشت قلب و در داخل دهلیز چپ قرار داشت با باز کردن دهلیز راست و برداشتن تیغه بین دو دهلیز وارد دهلیز چپ شده و تومور به‌طور کامل از قلب بیمار خارج شد.

پورعباسی بیان داشت: سپس قسمت‌هایی از قلب که به علت چسبندگی به تومور برداشته شده، با قسمت‌هایی از بافت پریکارد که دور قلب را احاطه کرده بود، ترمیم شد.

وی متذکر شد: اکنون بیمار پس از عمل جراحی، بدون هیچ‌گونه عارضه‌ای از دستگاه قلبی ریوی خارج شده و پس از انتقال به بخش مراقبت‌های ویژه در شرایط کاملاً مساعدی به سر می‌برد.
برچسب ها: قلب ، تومور ، کاشان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.