دستگاه تصفیه هوای خانگی می‌تواند تا حدی در حذف آلاینده‌های محیطی تاثیرگذار باشد و حتی قابلیت حذف عوامل بیماری‌زای عفونی نظیر ویروس‌ها و باکتری‌ها را هم دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، پدیده آلودگی هوا برای ساکنان کلانشهرها پدیده شناخته شده‌ای است و به تهدیدی جدی علیه سلامت ساکنان این شهرها مبدل شده است تا جایی که امکان دارد روزی به خاطر نفس کشیدن بمیریم.

همه ساله حدود سه میلیون نفر در جهان در اثر آلودگی هوا جانشان را از دست می‌دهند و این رقم در بعضی کشورها حتی از آمار مرگ و میر ناشی از سوانح رانندگی نیز بیشتر است.

استفاده بی‌رویه از خودروهای شخصی، مصرف سوخت‌های فسیلی به عنوان منبع انرژی، ضعف سیستم حمل‌ونقل عمومی و پدیده وارونگی دما  از متهمان اصلی آلودگی هوا در روزهای پاییزی و زمستانی است) .

اما بر خلاف آنچه به نظر می‌رسد اثرات و پیامدهای آلودگی هوا تنها محدود به این روزها و تنها محدود به انسان‌ نمی‌شود.

علاوه بر انسان‌ها زندگی بسیاری از دیگر موجودات زنده از جمله گیاهان نیز در معرض خطر است و اثرات ناشی از آلودگی هوا می‌تواند ساختمان‌ها و سازه‌های فلزی را نیز با خطراتی جدی مواجه کند.

متخصصان بر این باورند پدیده شوم آلودگی هوا می‌تواند زمینه‌ساز بروز بیماری‌هایی نظیر اختلالات ژنتیکی در نسل امروز و حتی نسل آینده باشد

بنابراین شاید بهتر باشد بگوییم خسارات ناشی از آلودگی هوا حد و مرزی نمی‌شناسد. حتی اگر همین امروز راهکاری معجزه‌گونه آلودگی هوای شهرهای بزرگ ایران را برای همیشه تمام کند، اثرات منفی ژنتیکی آن تا نسل‌ها دامنگیرمان خواهد بود./س

برچسب ها: دستگاه ، تصفیه ، هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.