فرماندار شهرستان بیرجند، با تاکید بر اینکه کشاورزی سهم بسزایی در اشتغال این شهرستان دارد، گفت: برای توسعه بخش کشاورزی در این شهرستان باید ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در حوزه کشاورزی در دستور کار قرار گیرد.

 

به گزارش خبرنگاران بيرجند علی اکبر تناکی در مراسم بهره برداری از کارخانه فرآورده گوشتی در بیرجند، با بیان اینکه بیکاری از مهمترین اهداف دشمنان است، اظهارداشت: با راه اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی می توان رقم قابل توجهی از بیکاری را در سطح شهرستان کاهش داد.

وی با شاره به اینکه بیکاری از مهمرین معضلات جوامع است، افزود: با رفع مشکل بیکاری جوانان می توان اهداف دشمنان را خنثی کرد و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و استفاده از ظرفیت استان برای رفع بیکاری، از مهمترین اقدامات در این زمینه است.

تناکی با اشاره به اینکه فروش تولیدات خام دامی برای دامداران به صرفه نبوده و می توان با ایجاد این صنایع اشتغالزایی و توسعه کشاورزی در شهرستان را محقق کرد، افزود: باید ایجاد این صنایع در شهرستان پیگیری شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون 13 هزار تن مرغ سالانه در شهرستان تولید می شود، عنوان کرد: بیش از 50 درصد از این تولیدات به خارج از استان صادر می شود و بیانگر ظرفیت استان در تولید مرغ است.

تناکی به بهره برداری از 98 طرح عمرانی در دهه فجر در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: برای اجرای این طرح ها 17 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

فرماندار شهرستان بیرجند با تاکید بر ساماندهی بازار شهرستان در زمینه تولید گوشت، یادآور شد: با ایجاد صنایع تبدیلی رونق اقتصادی درشهرستان افزایش یافته و قابلیت شهرستان برای صادرات فرآورده های گوشتی نیز تقویت می شود./ع

برچسب ها: توسعه ، صنایع ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.