سرپرست معاونت آب و آبفا وزارت نیرو گفت : پتانسیل تولید 50 هزار مگاوات انرژی برق آبی در کشور وجود دارد که تنها تولید 25 هزار مگاوات آن صرفه اقتصادی به دنبال دارد .

علیرضا دائمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت : قبل از انقلاب اسلامی 13 سد داشتیم که اکنون در کشور 185 سد بزرگ مطابق با معیارهای بین المللی در کشور وجود دارد .

وی افزود : پیش از انقلاب اسلامی 6 نیروگاه برق آبی وجود داشت که اکنون تعداد نیروگاه های برق آبی در کشور به حدود 60 نیروگاه رسیده است .

وی با بیان اینکه ظرفیت نصب شده انرژی برق آبی در حال حاضر به 14 هزار مگاوات رسیده است اظهار داشت : پتانسیل تولید 50 هزار مگاوات انرژی برق آبی در کشور وجود داشته که تنها تولید 25 هزار مگاوات آن صرفه اقتصادی دارد .

دائمی با اشاره به مزیت نیروگاه های برق آبی نسبت به نیروگاه های حرارتی گفت : نیروگاه های برق آبی برخلاف نیروگاه های حرارتی ظرف مدت چند دقیقه وارد مدار می شود و انرژی پاک محسوب می شود .

وی خاطرنشان کرد : تاکنون همه نیروگاه های برق آبی را دولت احداث کرده اما سیاست وزارت نیرو تقویت بخش خصوصی به خصوص در احداث نیروگاه های برق آبی کوچک و متوسط است ./عب

برچسب ها: وزارت نیرو ، برق ، آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار