سرپرست معاونت آب و آبفاي وزارت نيرو گفت: خوشبختانه کشور ايران با تلاش متخصصان توانمند داخلي در بين سه کشور مطرح سدساز دنيا قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، عليرضا دائمي در مراسم پايان آبگيري سدهاي سياه‌بيشه و آغاز بهره‌برداري از تونل جايگزين محور سد و نيروگاه سياه‌بيشه گفت: اجراي طرح سد و نيروگاه تلنبه ذخيره‌اي سياه‌بيشه يکي از بزرگترين طرح‌هاي مهر ماندگار وزارت نيرواست که با تلاش متخصصان توانمند داخلي به ثمر نشسته است.

 
وي افزود: 260 طرح مهر ماندگار شامل احداث تصفيه‌خانه آب و فاضلاب خطوط آب‌رساني نيروگاه‌هاي برق آبي سد‌ها و شبکه‌هاي آبياري و زهکشي مي‌باشد که اجراي طرح‌هاي نيروگاه برق آبي نماد خودباوري در کشورمان است.

وي افزود: اجراي طرح سد و نيروگاه سياه‌بيشه يکي از  بزرگترين پروژه‌هاي وزارت نيرو است که باعث بکارگيري نيروهاي محلي شده و زمينه اشتغال را در اين منطقه در استان مازندران بوجود آورده است.

 
وي در خصوص توانمندي‌هاي کشور در بخش آب و آبفا گفت: ايران بين سه کشور مطرح جهان در رابطه با احداث سد و نيروگاه‌هاي برق آبي مطرح است.

وي با اشاره به به اينکه در اجراي پروژه‌هاي آب و آبفا محدوديت‌هاي مالي و تسهيلاتي فراواني داريم گفت: با اين حال طرح‌هاي ما در اين بخش به سرعت درحال پيشرفت است.

دائمي در ادامه گفت: نيروگاه‌هاي تلمبه ذخيره‌اي نقش مهمي در تدوين شبکه برق کشور دارد.

بهره برداري از نيروگاه تلمبه ذخيره‌اي سياه‌بيشه افتخار عظيمي براي جمهوري اسلامي محسوب مي‌شود.

 
وي ادامه داد: اين اتفاق در شرايطي حادث شده که کشور با محدوديت‌هاي تأمين تجهيزات و تحريم مواجه است.

سرپرست معاونت آب و آبفاي وزارت نيرو عنوان داشت: بهره‌بردراي از اين طرح عظيم بيانگر توانمندي هاي بالاي کشور است که نشان مي دهد اگر چه با محدوديت‌هايي مواجه است اما مي‌توانيم پروژه هاي عظيمي در داخل کشور انجام دهيم.

 
وي خاطرنشان کرد: ما در 21 کشور جهان در بخش آب و آبفا حضور داريم و به صادرات انواع خدمات فني مهندسي اقدام مي‌کنيم./عب
برچسب ها: ایران ، کشور برتر ، سدسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار