ملین ها به این دلیل که حرکات طبیعی روده و همچنین تعادل آب و الکترولیت و فلور میکروبی طبیعی روده را بهم می زنند می توانند عوارضی داشته باشند و برخی از این عوارض در این دوران می تواند بسیار خطرناک باشد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛مدیر دارو و مواد مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: یکی از مشکلات شایع در زمان بارداری که به علت بالا رفتن سطح هورمون پروژسترون و بزرگ شدن رحم که بر روی معده و روده فشار وارد می آوردیبوست است که تقریبا 40 درصد زنان باردار به آن دچار می شوند.

دکترصفورا محبی افزود: داشتن استرس و اضطراب در زمان بارداری ، مصرف قرص آهن ، کاهش تحرک جسمی و کاهش در مصرف غذا و مایعات می تواند یبوست بارداری را تشدید کند.

دکتر صفورا محبی بیان داشت: دو نکته است که در مصرف کلیه گروه های ملین باید رعایت کرد.اول آنکه ملین ها باید با حداقل 2 لیوان آب مصرف شوند و همچنین کلیه داروهای مسهل برای دوره کوتاهی باید مصرف شوند و با رفع یبوست باید قطع شوند.

وی گفت: گروهی از ملین ها به نام ملین های محرک هستند که به دلیل خطر القاء انقباضات رحم و زایمان زودرس از مصرفشان در طول بارداری باید پرهیز کرد که از این دسته می توان به روغن کرچک ، بیزاکودیل، داروی گیاهی سنا و صبرزرد اشاره کرد./ع2

برچسب ها: ملین ، بارداری ، استرس ، اضطراب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۵ تير ۱۳۹۹
با سلام ببخشید من بواسیر داشتم و دوبار هم جراحی کردم ولی تاثیر نداشته یعنی آخرین جراحی که دوسال پیش انجام داده ام یه زخم همیشگی در مقعدم مانده که اگه ملین نخورم اجابت مزاج بسیار سخت همراه باخونریزی شدید و دردناک دارم .الانم پنج ساله که شبی یک عدد رولاکس استفاده میکنم آیا میتونم با این وضعیت باردار بشم ویا در بارداری ملیتی استفاده کنم که اذیت نشدم در هنگام اجابت مزاج
آخرین اخبار