داروهای روانپزشکی تولید داخل 6ماهي است كه دچار کمبود شده اند و این امر مشکلات مالی را برای بیماران نظام پزشکی به وجود آورده است.

دکتر محمدعلی ناصحی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: حدود 6 ماهی است که یک سری از داروهای تولید داخل به تدریج کمیاب و نایاب شده اند و این امر باعث شده که بیماران مشابه خارجی این داروها را با قیمت چند برابری خریداری کنند.

وی با بیان اینکه داروهایی همچون کلرودیازپوکساید و سرترالین از داروهای کمیاب هستند گفت: البته باید توجه داشت که مشابه خارجی این داروها وجود دارد ولی باید به این موضوع توجه داشت که تغییر فرم داروهای بیماران اعصاب و روان باعث مشکلات خاصی در این بیماران می شود.

ناصحی عنوان کرد: افزایش تورم و تحریم ها زیان دهی تولید داروهای روانپزشکی را افزایش داده و تولیدکنندگان را در شرایط سختی قرار داده است به طوری که این امر ورود مواد اولیه دارویی را در کشور با مشکلاتی روبرو کرده و همین امر باعث کمبود داروهای روانپزشکی در کشور شد.

شایان ذکر است، که در طی تماس های زیادی که با مسئولین سازمان غذا و دارو گرفته شد هیچ کدام در خصوص  این موضوع جوابگو نبودند./ع2
برچسب ها: دارو ، روانپزشک ، کمیاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.