مسئول کلینیک دیابت همدان، توالی تزریق انسولین در یک قسمت بدن را موجب بهبودی جذب انسولین دانست و گفت: به عنوان مثال انسولین صبح در بازو تزریق شود و تزریق بعدی در همان محل اما در 2.5 سانتی‌متر دورتر از محل تزریق قبلی باشد.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران
، کوثری‌فرد با بیان این مطلب اظهار کرد: با شروع بهنگام دریافت انسولین، امکان استفاده از روش‌های انسولین‌درمانی ساده‌تر میسر شده و بستری شدن بیمار نیز کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه برخی افراد دیابتی از تزریق انسولین به عنوان اینکه کار بسیار مشکلی است و آنها قادر به انجام آن نیستند، وحشت دارند، افزود: تزریق انسولین با بهبود حال عمومی فرد دیابتی و بالا بردن کیفیت زندگی وی همراه است و شروع به موقع تزریق انسولین سبب حفظ باقیمانده پانکراس شده و این امر سبب کاهش میزان و دفعات مصرف انسولین می‌شود.

وی به آموزش‌های پرستاران برای بیماران دیابتی اشاره کرد که می‌تواند راهبردهای جدیدی برای حفظ استقلال فردی در حد مطلوب ایجاد کند.

کوثری درباره تزریق انسولین نیز با بیان اینکه بهترین محل‌های تزریق قسمت‌های خارجی(خلفی) بازو و شکم (5 سانتی‌متر دورتر از ناف) و روی ران است، اظهار کرد: سرعت جذب دارو در شکم و سپس در بازو بیشتر از مناطق دیگر است.

مسئول مرکز دیابت همدان با بیان اینکه محل تزریق باید عاری از زخم‌های پوستی و برجستگی استخوانی و بافت‌های عضلانی وسیع یا اعصاب باشد، عنوان کرد: بیماران مبتلا به دیابت باید با روش‌های چرخشی تزریق انسولین آشنا شوند.

وی ضمن توصیه خودداری از آسپیراسیون در هنگام تزریق، افزود: سرنگ حاوی انسولین در افراد چاق با زاویه 90 درجه و در افراد لاغر با زاویه 45 درجه وارد پوست و از ماساژ محل تزریق اجتناب شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: دیابت ، انسولین ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.