مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به تدوین سند توسعه سواد این استان گفت: سواد اقتصادی از مهم‌ترین عنوانی این سند است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بيرجند

حمیدرضا وردی در جشن محو بی‌سوادی خانواده بزرگ کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به امی خواندن پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: امی بودن نبی‌اکرم(ص) به اشتباه در میان ما جا افتاده که مربوط به ترجمه فارسی آن است.

وی با اشاره به اینکه امی بودن به معنی درس ناخوانده است نه بی‌سواد افزود: در ارتباط با درس ناخوانده بودن پیامبر نیز جای تردید است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) در امتی ظهور کرد که پیامبری را درک نکردند، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) با بصیرت، آگاهی و الگو گرفتن از آیات قرآن با جهالت مردم آن زمان مبارزه کرد.

وردی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) به کسب علم و دانش تاکید زیادی داشتند، یادآور شد: این بزرگوار در زمان آخر عمر خود نیز کسب علم را فراموش نکردند و گفتند «قلمی بیاورید تا برایتان بنویسم» که این خود نشان از اهیمت کسب علم و دانش دارد.

وی خطاب به مددجویان امداد خراسان جنوبی گفت: پایان بی‌سوادی آغاز سوادآموزی است.

سند توسعه سواد دارای 10 عنوان است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه در 20 سال گذشته سند توسعه سواد را نوشته‌ایم، ابراز داشت: خراسان جنونی جزء نخستین استان‌هایی است که این فعالیت را انجام داده است.

وردی سند توسعه سواد را دارای 10 عنوان دانست و یادآور شد: یکی از سوادها که در این سند مشخص شده است سواد کلاسیک است.

وی یکی از سوادهای دیگر موجود در سند توسعه سواد را سواد اقتصادی عنوان کرد و ادامه داد: به فرمایش مقام معظم رهبری این سواد یکی از اصلی‌ترین سواد‌ها است./س

برچسب ها: سند ، توسعه ، سواد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.