بورس تهران در آخرین روز کاری هفته با رشد 407 واحدي شاخص کل به کانال 37 هزار واحدی رسيد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، شاخص بورس تهران روز چهارشنبه پس از اعلام خبرهایی مبنی بر پیش فروش سکه و کاهش قیمت ارز، متاثر از رشد سهام شرکت های بزرگ و تاثیر گذار ، بیش از یک درصد بالا رفت.

بر همین اساس در آخرین روز کاری هفته شاخص کل 407 واحد بالا رفت و در آستانه ورود به کانال 37 هزار واحدی ایستاد. نمادهای فولاد مبارکه، سرمایه گذاری غدیر، ملی مس، سرمایه گذاری معادن و فلزات، سرمایه گذاری صندق بازنشستگی، پتروشیمی شیراز و پتروشیمی پردیس بیشترین تاثیر را در رشد شاخص داشتند.

همچنین تمایل خرید سهام در فعالان تالار شیشه ای باعث شد حجم صف خرید هفت نماد برتر به بیش از 23 میلیون برسد. سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، پالایش نفت تبریز، پتروشیمی شیراز، سرمایه گذاری غدیر، توسعه صنایع بهشهر، نفت بهران و پتروشیمی کرمانشاه با سنگین ترین صفهای خرید مواجه شدند.

این در حالی بود که حجم صفهای فروش در بازار کاهش یافت. هفت نمادی که بیشترین صف فروش را تجربه کردند در مجموع کمتر از سه میلیون حجم داشتند.

گفتنی است در این روز معامله گران 347 میلیون برگه سهم را داد و ستد کردند که ارزش این معاملات بالغ بر یک هزار و 265 میلیارد ریال بود که در 20 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار