مدیر کل زندان‌های هرمزگان در راستای ایجاد شغل، تسهیلاتی به صورت قرض‌الحسنه و تا سقف 100 میلیون ریال به زندانیان پس از آزادی از زندان پرداخت می‌شود.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران
،اکبر سلیمانی امروز در بازدید از زندان میناب اظهار کرد: باید با نگاهی ویژه به ظرفیت‌های شهرستان برای اشتغال زندانیان تلاش کرد.

وی ادامه داد: شهرستان میناب از ظرفیت‌های فراوانی در بخش کشاورزی برخوردار است و باید به آن توجه ویژه‌ای شود. باید با نگاهی تخصصی به اشتغال، طرح‌های اشتغالزایی پایدار و توجیه اقتصادی داشته باشد.

سلیمانی با بیان اینکه بسیاری از بزه‌کاری‌ها و ناهنجاری‌ها ریشه در نداشتن مهارت‌های شغلی دارد گفت: افرادی که فاقد هرگونه مهارتی باشند بدون شک برای یافتن شغل به مشکل می‌خورند و در نتیجه به اعمال خلاف قانون روی می‌آورند.

وی بر آموزش مهارت‌های شغلی در زندان تاکید کرد و افزود: باید مددجویان را به یادگیری مهارت و فن تشویق کرد چرا که چرخه اصلاح و تربیت بدون مهارت آموزی نامفهوم است.

مدیرکل زندان‌های هرمزگان عنوان کرد: مددجویان بعد از آزادی نیز مورد حمایت مرکز مراقبت بعد از خروج زندانیان قرار می‌گیرند و با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، کمک فراوانی به توانمند شدن آنان می‌کند. این تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه و تا سقف 100 میلیون ریال به آنان پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: افرادی که دارای شغل مناسب و آبرومندی باشند هیچ موقع به فکر انجام اعمال خلافکارانه نمی‌افتند و این مهم نقش بسزایی در عدم بازگشت مجدد آنان به زندان خواهد داشت.

سلیمانی در ادامه به بررسی مشکلات مددجویان پرداخت و آنان را برای شرکت در کلاس‌های حرفه آموزی زندان تشویق کردف گفت: اشتغال پایدار زندانیان از اولویت‌های مهم زندان‌های استان است و این مهم با جدیت پیگیری می‌شود.

مدیرکل زندان‌های هرمزگان همچنین از وضعیت بسیار مناسب و اقدامات اصلاحی و تربیتی زندان میناب تقدیر و تشکر کرد.
برچسب ها: وام ، زندانیان ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.