وزیر خارجه انگلیس از قصد گروه 1+5 برای ارائه یک پیشنهاد جدید به ایران در مذاکرات 8 اسفند خبر داد اين در حالي است عضو شوراي روابط خارجي آمريکا از جزئيات اين طرح سخن گفت...

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، در حالی که پیش از این گمانه زنی‌های بسیاری در اینباره وجود داشت که آیا گروه1+5 با پبشنهاد جدیدی وارد مذاکرات خواهد شد یا نه؛ ویلیام هیگ این ابهامات را رفع کرد و به طور صریح اعلام کرد که گروه 1+5 در مذاکرات قزاقستان پیشنهاد جدیدي به همراه خواهد داشت.
 
بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن در تاریخ 17 بهمن 1391 (5 فوریه 2012) هیگ گفته است که گروه 1+5 پیشنهاد جدید و معتبری را در زمان ازسرگیری این گفتگوها در اواخر فوریه، به تهران ارائه خواهند کرد.
 
وزیر امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای با ابراز خرسندی از ازسرگیری گفتگوهای بین تهران و گروه 1+5 در 26 فوریه قزاقستان گفت: «دستیابی به پیشرفت در این پرونده بیش از پیش فوریت دارد».
 
وی افزود: «ما این گفتگوها را در آلماتی با پیشنهاد معتبر جدیدی به پیش می‌بریم».
 
ايران هسته‌اي مي‌نويسد: هنوز اطلاعی از جزئیات این پیشنهاد جدید در دست نیست.

اين در حاليست که روز گذشته "دويچه‌وله" به نقل از رابرت گارد - عضو شوراي روابط خارجي آمريکا- گفته بود: طرح ما اين است که ايران غني سازي 5 درصدي داشته باشد، اما همه ذخاير 20 درصدي غني شده، منتقل شود و در صورت همکاري ايران، تحريم‌ها لغو مي‌شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار