این وکلای آمریکایی در نامه خود اعلام کرده اند که پلیس نیویورک بر این عقیده است که هر سازمانی که با اسلام و مسلمانان ارتباط داشته باشد، محل شک و شبهه است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، پس از حادثه 11 سپتامبر و جو امنیتی که دولت آمریکا از طریق رسانه ها و بازوان اطلاعاتی خود در دنیا ایجاد کرد، جامعه مظلوم مسلمانان این کشور یکی از مهمترین اهداف جاسوسی نهادهای امنیتی ایالات متحده بود.

در این چند سال، پلیس آمریکا و سیستم های امنیتی این کشور تلاش کرده اند به هر نحو ممکن اطلاعاتی از رفتارهای مسلمانان این کشور ثبت کنند و آنرا بر ضد منافع مردم جلوه دهند اما با گذشت بیش از 12 سال هیچ توفیقی به دست نیاورده اند.

رسانه های آمریکایی می گویند پلیس در شهرهای مهمی چون نیویورک، مسلمانان را در مساجد، رستوران ها و حتی کتابخانه ها به شکل وسیعی زیر نظر دارد و هرگونه تحرک و دیالوگی را ثبت و ضبط می کند.

ای موضوع آنقدر ملموس و مخالف حقوق بشر است که به تازگی گروهی از وکلای آمریکایی فعال در زمینه دفاع از حقوق بشر در یادداشتی که آن را به دادگاه منهتن در نیویورک تقدیم کرده اند از دادگاه خواستند تا به اداره پلیس نیویورک در این باره هشدار داده و برای نظارت بر کار پلیس ناظر تعیین کند.

این وکلای آمریکایی در نامه خود اعلام کرده اند که پلیس نیویورک بر این عقیده است که هر سازمانی که با اسلام و مسلمانان ارتباط داشته باشد، محل شک و شبهه است.

با وجود آن که سخنگوی پلیس نیویورک تا قبل از این، دلایل زیادی برای توجیه کار خود به منتقدان ارائه داده بود، اما هنوز به این یادداشت و هشدار پاسخی نداده است اما این وکلا تاکید کرده اند که هر نوع بازجویی و تحقیق علیه هر گروه و فرقه ای که بدون دلیل قانع کننده صورت گیرد، باعث ایجاد ترس و از بین رفتن اعتماد مردمی نسبت به دستگاه قضایی و شک در قدرت آن بر حمایت مردم می شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار