امام جمعه واشنگتن گفت: آمریکا و حکومت‌های وابسته به آن در خاورمیانه با تحمیل جنگ 8 ساله به ایران تلاش کردند انقلاب اسلامی را به زانو درآوردند، اما در این راه شکست خوردند.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران دکتر محمد العاصی اشاره به فرارسیدن سی و چهارمین بهار فجر آزادی و تبریک این ایام به ملت ایران، اظهارداشت: استقلال، آزادی و حفظ تمامیت ارضی و کوتاه کردن دست بیگانگان، مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است که به رهبری آیت الله خمینی(ره) و با حمایت ملت ستمدیده ایران در سال 57 به ثمر نشست.
امام جمعه واشنگتن با اشاره به تأثیرات انقلاب اسلامی بر تحولات منطقه و تلاش‌های غرب و به ویژه آمریکا برای به زانو در آوردن این انقلاب از زمان پیروزی تاکنون، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از آموزه های دینی و اسلامی است و مردم ایران با تمام وجود از آن حفاظت می کنند.

* تحقق شعار "ما می توانیم"
وی با بیان این که روحیه خودباوری و تکیه بر این مطلب که "ما می توانیم" رمز موفقیت ملت ایران بود، یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران اولین ظهور خوداتکایی و خودباوری در جهان اسلام در زمان معاصر می باشد؛ چرا که پیش از آن هرگز چنین تغییری در حکومت‌هایی که در خدمت منافع و اهداف غرب بودند، اتفاق نیفتاده بود.
عضو مجمع جهانی تقریب مذاهب ادامه داد: انقلاب اسلامی توانست در مسیر مقابله و مبارزه با استبداد و استکبار، به سایر مسلمانان جهان اعتماد به نفس بدهد تا حکومت‌های ضداسلامی را به حکومت‌‌های اسلامی تغییر دهند.
* ولایت فقیه؛ رمز پیروزی ملت ایران
العاصی با تاکید بر این که انقلاب اسلامی ایران تجلی استقلال اسلامی و آزادی اسلامی بود، ابراز داشت: این انقلاب در وهله نخست از آن جا سرچشمه گرفت که مردم ایران و به ویژه علمای آن در مقایسه با سایر اندیشمندان و مردم جهان قدر امتیازات و موهبت‌ ولایت فقیه را می‌دانستند.
امام جمعه واشنگتن به تلاش های دنیای استکبار برای نابودی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: به نظر من حمله اتحاد جماهیر شوروی به افغانستان واکنشی به انقلاب اسلامی ایران بود؛ حمله شوروی به افغانستان و اشغال این کشور در واقع تلاشی برای متوقف ساختن رشد و حرکت انقلاب اسلامی به سوی شرق بود؛ از سوی دیگر حمله رژیم بعثی عراق به ایران گام دوم عملیات آمریکا از طریق حکومت عراق علیه انقلاب اسلامی بود.
* تلاش های بیهوده آمریکا
وی ادامه داد: آمریکا و حکومت‌های وابسته به آن در خاورمیانه با تحمیل جنگ 8 ساله به ایران تلاش کردند انقلاب اسلامی را به زانو درآوردند، اما در این راه با شکست مواجه شدند.
العاصی به بیداری اسلامی کشورهای اسلامی منطقه اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران عبارت " ما می توانیم " را در امت اسلامی طنین انداز کرد و نشان داد اراده و خواست ملت های اسلامی مبنی بر این که اگر بخواهیم می شود را به اثبات رساند، به طوری که این انقلاب تاثیر بسیاری در بیداری حکومت‌های اسلامی و مسلمانان جهان طی سالهای اخیرداشته است.
امام جمعه واشنگتن یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران از اندونزی گرفته تا مراکش با احترام و استقبال مسلمانان و اندیشمندان روبرو شده است.
* الگو گیری جنبش های اسلامی از انقلاب ایران
وی با اشاره به این که جنبش های اسلامی در جهان از امام خمینی (ره) الهام گرفته است و رهنمودهای ایشان را چراغ راه خویش می‌دانند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران الگویی برای تمام مسلمانان جهان است و آنها با تأسی به رهنمودهای امام خمینی (ره) خواهند توانست خود را از قید دشمنان اسلام رها سازند و با وحدت و اتحاد به پیشرفتی بی‌نظیر دست یابند.


منبع:‌حوزه نيوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار