عضو جامعه مدرسین حوزه، گفت: متاسفانه امروز علی‌رغم تاکیدات امام (ره) و مقام معظم رهبری برخی کسانی که مدعی حمایت از ولایت فقیه‌اند موجب تضعیف نظام می‌شوند.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران،"حجت‌الاسلام والمسلمین جواد فاضل لنکرانی" شب گذشته در مراسم ویژه دهه فجرکه در مسجد زین‌العابدین(ع) قم برگزار شد، نقش جوانان در انقلاب اسلامی را بسیار پررنگ دانست و گفت: این انقلاب به برکت این تلاش‎ها و مجاهدت‌ها، در حال فراگیری در سراسر جهان است.
 
وی افزود: پس این سالها باید نگاه تازه‌ای به ابعاد مختلف شخصیتی امام راحل داشت زیرا ایشان یک فقیه ومرجع معمولی نبود که صرفا در حوزه علم فقاهت به دانش نسبی دست پیدا کرده باشد بلکه ابعاد مختلف شخصیتی ایشان بسیار بالا و نمونه بود.
 
*امام خمینی خورشید فقاهت
 
 رییس مرکز  فقهی ائمه اطهار(ع)، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) خورشید فقاهت در عصر خود بودند و این مطلب را فقهای آینده، پس از مطالعه آثار امام راحل تایید می‌کنند.
 
وی گفت: امام خمینی(ره) به فقه جان تازه‌ای بخشید و آن را حرکت دادند؛ در حقیقت اگر بخواهیم به انقلاب اعتقادی پویاتر داشته باشیم باید آثار امام را به دقت مشاهده کنیم تا به درستی این راه پی ببریم؛ ایشان نظاره گر ظلم نبود و فریادی رسا از عمق مبانی دینی بر جان نظام سلطه بودند.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اظهارکرد: وقتی رژیمی  مثل پهلوی خود را سایه خدا می دانست باید در مقابل آن می ایستادیم و این ایستادگی را به نیت قربت انجام  می دادیم .
 
وی افزود: مشخصه بارز شهدای انقلاب ما این بود که همه آنها با نیت قرب الهی قیام کردند و در راس این قیام شخص امام راحل بودند و وقتی دیدند که عزت کشور از سوی رژیم پهلوی در حال حراج است، با نگاه انجام تکلیف وارد میدان شدند.
 
حجت الاسلام والمسلمین فاضل ، خاطرنشان کرد: امام راحل دریافتی عمیق از اسلام داشتند و به همین دلیل بود که اخلاصی بی نظیر داشتند؛ امام در روزگاری قیام کرد که احساس کرد اسلام در حال دفن است و چیزی از آن باقی نمانده است، زیرا پهلوی نیز به دنبال همین مساله بود؛ آنها به دنبال از بین بردن اسلام اصیل بودند، مساله ای که دشمنان انقلاب و اسلام همیشه به دنبال آن بوده اند و از هر راهی برای نفوذ بهره برده اند.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عنوان کرد: امام خمینی(ره) دارای قدرت آینده نگری فوق العاده ای بودند و همه مسایل را پیش بینی می کردند؛ از این رو تحولات سیاسی ایران و جهان را به دقت رصد می کردند؛ در واقع کسی که بخواهد انقلاب را بشناسد باید به عمق دید امام راحل نیز پی ببرد.
 
*تلاش‌های همه جانبه دشمن برای  خاموش کردن نور ولایت
 
 وی با بیان این که یکی از تلاش های همه جانبه دشمنان خاموش کردن نور ولایت فقیه در جامعه است که در همین رابطه هر روز با شکلی جدید این بحث را مطرح می کنند افزود:برخی می گویند پس از سی سال ولایت فقیه به چه کار نظام می آید ولی آگاه نیستند که این مساله یک مساله کاملا اسلامی و دینی است و ربطی به زمان خاصی ندارد.
 
حجت الاسلام والمسلمین فاضل خاطرنشان کرد: تحریف سخنان امام راحل یکی از راهکارهای این گونه افراد بود که می خواستند روح انقلاب و اسلام را که در سخنان امام بود به مسیر دلخواه خود منحرف کنند.
 
این استاد حوزه ادامه داد: برخی از مسئولان عالی کشور که همواره دم از صلح و عدالت می زنند چرا اینگونه از مبانی غفلت می کنند و نمی دانند گویی که این سخنان چه عواقبی بدی برای کشور و نظام به بارمی آورد.
 
*برخی وحدت را صرفا در میان همفکران خود قبول دارند
 
 وی گفت: برای حفظ انقلاب باید وحدت داشت و اگر وحدت نبود این انقلاب هم به پیروزی نمی رسید؛ باید وحدت را در میان اقشار مختلف بیشتر کرد، ولی گویی برخی از مسوولان کشور در موضوع وحدت تفاسیر جدیدی مطرح می کنند؛ برخی وحدت را صرفا در میان همفکران خود قبول دارند؛ متاسفانه برخی ها با این بهانه که ما اهل معنا هستیم علمای بزرگ انقلابی را طرد کرده و می گویند که آنها چیزی متوجه نمی شوند.
 
این استاد حوزه عنوان کرد: امام راحل همواره بر مساله وحدت بیش از هر چیز دیگری تاکید داشتند و رهبر انقلاب نیز همیشه به خصوص در یک سال اخیر مسئولان را به شدت از تنش نهی کرده اند؛ متاسفانه برخی از افراد خود را صاحب فهم دقیقی از منش امام می‌دانند و خود را میدان دار انقلاب کرده‌اند.
 
رییس  مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با ذکر این مطلب که مسوولان باید مشکلات را در بین خود حل کرده و به جامعه نکشانند، گفت: برخی از کسانی که مدعی حمایت از ولایت فقیه هستند در حال به باد دادن کشور اند؛ مگر امام و رهبری این گونه درباره لزوم وحدت و هوشیاری و بصیرت سخن نگفتند، چرا آنها را سرلوحه رفتار و گفتار خود قرار نمی دهند؟ وی بیان داشت:چرا برخی خود را تنها عالمان به عمق انقلاب و اسلام می دانند و بقیه را طرد می‌کنند؛ امام راحل به دنبال وحدتی بودند که جمعیت بسیاری از ملت ایران در آن دایره حضور دارند.
 
وی خاطرنشان کرد: برخی خود را مبعوث شده از سوی امام زمان(عج) می دانند و عقاید دیگران را تخطئه می کنند؛ وقتی فکر کنیم که کارهای یک نفر خاص از سمت امام زمان(عج) این گونه انحرافات بوجود می آید؛ مطرح کردن مباحثی چون مدیریت امام زمان(عج) که با مقاصد خاصی به ظاهر بیان شد، از مشکلات عدیده ما در این مدت بوده است.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری، راس نظام اسلامی است و وظایف قوای سه گانه را مشخص می‌کنند؛ همه کارها باید با نظارت عالی بزرگان و علما انجام شود و به دلیل عدم تمکین عده‌ای است که برخی نظرات مجلس شورای نگهبان را هم قبول ندارند چون نمی خواهند کار از مجرای حقیقی و اصیل آن انجام شود؛ بدون شک این گونه رفتار‌ها باعث ازدیاد هرج و مرج در کشور خواهد شد در حالیکه ما باید با حفظ حرمت‌ها به پیگیری و رفع مشکلات مردم بپردازیم.

منبع: حوزه نيوز

انتهاي پيام/
برچسب ها: مدرسین ، ولایت ، نظام ، رهبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار