مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان از تبدیل ۱۰درصد مساحت استان به مناطق حفاظت شده تا پایان برنامه پنجم توسعه خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، قادری گفت: کردستان یکی از مناطق مهم زیست محیطی کشور بوده و توجه به حفظ و حراست این گنجینه خدادادی باید همواره در اولویت قرار گیرد.
وی افزود: در همین راستا و با حمایت های مسئولان استان و نگاه ویژه مسئولان کشوری شاهد عملیات اجرایی و تصویب سند توسعه محیط زیست کردستان همزمان با آغازدهه مبارک فجر در استان بودیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان تصریح کرد: هم اکنون بیش از 7درصد مساحت استان در زمره مناطق حفاظت شده بوده و بر اساس برنامه ریزی به عمل آمده تا پایان برنامه پنجم توسعه این میزان به 10درصد می رسد.
قادری افزود: وجود 16هزار و 672 دهنه چشمه، 14 سد در دست بهره برداری و 27 سد در دست ساخت این استان را در زمره مناطق مهم کشور از این لحاظ قرار داده است.
 وی خاطر نشان کرد: 320 هزار هکتار جنگل، یک میلیون و 400 هزار هکتار مرتع به همراه یک هزار و 751 گونه گیاهی این استان را در زمره غنی ترین مناطق جغرافیایی کره زمین قرار داده و به جرأت می توان گفت که تنوع گیاهی کردستان بیش از 25درصد تنوع گیاهی کل قاره اروپاست.
قادری ابراز داشت: طی چند سال اخیر فعالیت های گسترده ای برای مقابله با تهدیدات زیست محیطی در استان انجام شده است که از جمله می توان به بهره مندی بیش از 50درصد روستاهای استان از محل مناسب دفن زباله، 3 تصفیه خانه فاضلاب و 11 تصفیه خانه در دست احداث اشاره کرد.
وی افزود: بیش از 97 درصد شهرهای کردستان از شبکه مناسب آب و فاضلاب بهره مند هستند که این مهم کردستان را در جایگاه برتر کشور از این لحاظ قرار داده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان اعلام کرد: در مبحث آلایندگی هوا نیز شاهد کاهش 36درصدی آلاینده ها در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم و امید است با همکاری و همدلی مردم شاهد پیشرفت های هرچه بیشتر طرح های حفاظت محیط زیست در استان باشیم./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.