بهزاد طالبی یکی از مضروبین حادثه با بیان اینکه به عنوان یک رهگذر از محله نام برده در حال عبور بوده است، گفت: متهم یک ضربه چاقو به دست من زد و فرار کرد اما معالجه دست من هنوز پایان نیافته و بنده خواستار اشد مجازات هستم.

به گزارش خبرنگار حقوقي - قضايي باشگاه خبرنگاران، دادگاه رسيدگي به پرونده "قمه کشي منجر به قتل در نظام آباد" صبح امروز با حضور متهم و مضروبين حادثه به رياست قاضي صلواتي آغاز شد.

پس از اظهارات اوليه متهم، "زینب صفرزاده" یکی از مضروبین حادثه با قرار گرفتن در جایگاه اظهار داشت: در تاریخ نام برده ساعت 11 و  30 دقيقه صبح در پیاده روی خیابان، شاهد حرکت با عجله متهم بودم که ناگهان وی با یک ضربه چاقو به ریه و قلب من آسیب رساند و من در حالی که فرزندم همراه بودم بی‌هوش شدم.

وی ادامه داد: من با متهم هیچ مشکلی نداشته اما هنوز در خیابان هنگام راه رفتن هراس دارم و وحشت آن در من باقی مانده است لذا از دادگاه درخواست اشد مجازات را دارم.

"یوسف زاده" از دیگر مضروبین حادثه گفت: ساعت 11 و 30 دقیقه صبح به قصد این که فرزندم را از مدرسه بازگردانم در خیابان بودم که قبل از آن در داخل یک کیوسک تلفن ناگهان احساس کردم چیزی مثل سنگ از پشت به من کوبیده شد من از حال رفتم و بی‌هوش شدم که مردم را به بیمارستان رسانده و تازه آن جا بود که متوجه شدم متهم از پشت با چاقو به من ضربه رسانده است.

وی با بیان اینکه به لحاظ هزینه بالای درمان قادر به ادامه مداوا نیستم، گفت: از دادگاه به دلیل عدم امنیت و ایجاد ترس و اضطراب در روح و جانم اشد مجازات را خواستارم.

"غلام یوسفی" یکی دیگر از مضروبین در ادامه اظهار داشت: هول و هوش ساعت 11 و 30 دقيقه در محل مذکور در حال خریدن میوه از میوه فروشی بودم که ناگهان فردی چیزی را به کتف من پرتاب کرد من دیگر چیزی متوجه نشده و بی‌هوش شدم.

یوسفی ادامه داد: هم اکنون دستم بی‌حس و 6 ماه است که قادر به کار کردن نیستم این در حالی است که من این فرد را نمی‌شناختم و هیچ نسبتی با متهم ندارم خواسته ما اجرای صحیح قانون است.

در ادامه دادگاه رسيدگي به پرونده "قمه کشي در نظام آباد" برادر بزرگ متوفی(محمدقلی علی‌یاری) با قرار گرفتن در جایگاه گفت: از بیمارستان امام حسین تهران با خانواده ما تماس گرفته و خبر حادثه را به ما اطلاع دادند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالات قاضی پرونده توضیح داد: برادر من مجرد، 41 ساله و کارگر بود لذا با مرگ وی خواسته وراث متوفی اعدام است.

"بهزاد طالبی" یکی دیگر از مضروبین با بیان این که به عنوان یک رهگذر از محله نام برده در حال عبور بوده است، گفت: متهم یک ضربه چاقو به دست من زد و فرار کرد اما معالجه دست من هنوز پایان نیافته و بنده خواستار اشد مجازات هستم.

"کریمی عزیزی" از دیگر شاکیان پرونده تصریح کرد: در چهار راه نظام آباد به قصد آمدن به سمت خانه‌ام بودم که فردی به کتف من ضربه زد و من بی‌هوش شدم متاسفانه هنوز کتف من بهبود نیافته و معالجاتم ادامه دارد.

"هادی زارعی" ديگر مضروب اين حادثه با اشاره به اینکه در روز حادثه صورت متهم را مشاهده نکردم، گفت: هنگام سوار شدن بر ماشین ناگهان ضارب با چاقو دست مرا مورد اصابت قرار داد. من در بیمارستان امام حسین عمل کردم اما هنوز متاسفانه دستم بهبود نیافته تا جایی که قادر به درآوردن کلید از جیبم نیستم.

در ادامه جلسه دادگاه پرونده قمه‌کشي آخرين شاکي پرونده در جايگاه حاضر شد و گفت: در خيابان راه مي‌رفتم که به يک باره متوجه شدم چيزي به پشتم اصابت کرده است، آنقدر ضربه شديد بود که يکباره به زمين افتادم و اطرافيانم مرا به بيمارستان بردند و ديگر نمي‌دانم چه اتفاقي افتاد.

وي افزود: هنوز شانه‌ام درد مي‌کند و نمي‌توانم کاري انجام دهم.

اين شاکي در پاسخ به سوال دادگاه مبني بر اينکه چه خواسته‌اي داريد؟ گفت: هر چه قانون بگويد همان را مي‌خواهم.

در ادامه جلسه دادگاه متهم در جايگاه حاضر شد و ضمن قبول اظهارات شاکيان پرونده گفت: از اعمالي که انجام داده‌ام پشيمانم.

قاضي صلواتي خطاب به متهم گفت: اين اقدامات شما و همچنين پشيماني امنيت جامعه را تامين نمي‌کند؛ شما دو ماه بيمارستان بوديد ولي پزشکي قانوني اختلالات رواني شما را تاييد نکرده است.

متهم در ادامه گفت: من توبه کردم و پشيمانم و انگيزه قبلي نداشتم.

قضاضي صلواتي بار ديگر به متهم گفت: خودت را با چاقو مي‌زدي.

متهم اظهار داشت: آن روز اينگونه نبودم.

در ادامه جلسه قاضي با اشاره به اتهامات گذشته متهم تصريح کرد: شما چندين عمل مجرمانه در سال‌هاي گذشته مرتکب شده‌ايد که از جمله آن مي‌توانم به جرايمي مانند تجاوز به عنف، آدم‌ربايي، سرقت از عنف، سرقت موتور سيکلت، رابطه نامشروع، استفاده از قرص‌هاي روانگردان و شرب خمر اشاره کنم.

قاضي صلواتي اظهار داشت: براساس اظهارات پدرت چند سال پيش خودکشي کرده بودي.

متهم در پاسخ به قاضي گفت: آن زمان بچه بودم و ناداني کردم.

قاضي گفت: پس از خودکشي خواهر و مادرت را تهديد به قتل کردي.

متهم گفت: نه دروغ است.

قاضي ادامه داد: شما با انگيزه قبلي دست به اعمال مجرمانه زدي.

متهم در پاسخ تصريح کرد: قبلا حالات رواني به من دست مي‌داد ولي اين تنها باري بود که من اين اعمال را انجام داده‌ام.

متهم در پاسخ به سوال ديگر قاضي مبني بر اينکه مادر شما گفته مدت‌ها شيشه مصرف مي‌کردي؟ اظهار اشت: نه مصرف نمي‌کردم.

قاضي در ادامه گفت: در اظهارات خود در دادسرا گفته‌اي که بارها مشروب مصرف کرده‌اي.

متهم پاسخ داد: به کسي نگفته‌ام که مشروب مصرف کرده‌ام.

در ادامه جلسه دادگاه نماينده دادستان در جايگاه حاضر شد و در دفاع از کيفرخواست گفت: متهم قصدي جز رعب و وحشت نداشته، وي با دوستاني مثل خودش رفاقت مي‌کند.

سيفي افزود: متهم سوابق تبهکارانه دارد و علاقه‌مند است که در ميان دوستانش قدرت نمايي کند.

در ادامه دادگاه متهم در پاسخ به نماينده دادستان گفت: من سابقه شروري ندارم و فقط چند بار از درون دچار تلاطم مي‌شدم.

نماينده دادستان خطاب به متهم گفت: چطور بعد از ارتکاب به جرم رقتي توبه کردي؟ چگونه مي‌دانستي که بايد مي‌رفتي و توبه مي‌کردي.

متهم پاسخ داد: نيم ساعت بعد از اينکه اين اقدام را انجام دادم خودم را به قم رساندم و توبه کردم و بعد خودم را معرفي کردم من پشيمان بودم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ضارب ، چاقو ، وحشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار