فرمانده انتظامی بینالود گفت: مقصر اصلی حادثه رانندگی شاندیز که پس از کشته شدن عابر متواری و به سبب فاقد گواهینامه بودن با تبانی همسر و دوستش قصد داشت از قانون بگریزد؛ شناسایی و دستگیر شد.دستگیری مردی که با تبانی همسرش از پرداخت دیه فرار کرده بود

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، عباس صارمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ماموران انتظامی شاندیز از طریق تماس‌های مردمی از حادثه رانندگی منجر به فوتی آگاه شدند که راننده آن بلافاصله از محل متواری می‌شود.

وی ادامه داد: ماموران بلافاصله در محل حاضر و مشاهده می‌کنند خودروی پراید زیتونی رنگ به علت مهارت نداشتن و توانایی در کنترل خودرو با پیرمرد 67 ساله‌ای که از آن محل در حال عبور بوده برخورد و عابر در دم کشته می‌شود.

صارمی بیان کرد: دقایقی پس از وقوع حادثه مرد جوان 30 ساله‌ای به محل تصادف مراجعه و خود را راننده این پراید معرفی که ماموران وی را برای تکمیل تحقیقات به پاسگاه انتقال می‌دهند.

فرمانده انتظامی بینالود خاطر نشان کرد: متهم در پاسگاه به محض اطلاع از مرگ مصدوم به کل قضیه را منکر و مالک خودرو را فردی به هویت معصومه 28 ساله معرفی می‌کند.

صارمی گفت: با پیگیری‌های ماموران متهم دوم معصومه خود را به پاسگاه معرفی و ضمن قبول موضوع عنوان می‌دارد به سبب ترس از حادثه از محل متواری و در طول مسیر یکی از اقوام خود به نام مجید را مشاهده و از وی می‌خواهد به جای ایشان موضوع تصادف را قبول کند و بیمه شخص ثالث خودرو نیز خسارت را پرداخت می‌کند.

فرمانده انتظامی بینالود عنوان کرد: با توجه به ضد و نقیض بودن اظهارات متهمان در ادامه روند این تحقیقات ماموران آگاهی بینالود وارد عمل شده و در تحقیقات میدانی خود از محل حادثه و یک سری اقدامات اطلاعاتی متوجه می‌شوند راننده خودرو شخصی به هویت مهدی 34 ساله و همسر معصومه است که به سبب نداشتن گواهینامه رانندگی خودرو و ترس از پرداخت نکردن دیه توسط بیمه اقدام به صحنه‌سازی می‌کنند.

صارمی یادآور شد: ماموران پلیس آگاهی پس از کسب دستور مقام قضایی نسبت به دستگیری ضارب اصلی اقدام که متهم در تحقیقات اولیه منکر حقیقت بوده اما وقتی با ادله محکم پلیس روبرو شد به ناچار لب به اعتراف گشود و انگیزه خود را صحنه‌سازی برای پرداخت دیه توسط بیمه عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: پس از تکمیل پرونده ضارب اصلی به سبب قتل غیر عمد و دو متهم دیگر به سبب تبانی و صحنه‌سازی برای گمراه کردن تا زمان صدور حکم روانه زندان شدند./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.