مکان رخداد ها پیوند عمیق با میراث معنوی و میراث تاریخی کشورمان دارند و با ثبت ملی این مکان ها باید حفظ و پاسداری شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، آتوسا مومني مدیر دفتر ثبت حفظ و احیاء آثار تاریخی ، معنوی و طبیعی سازمان میراث فرهنگی در هشتمین همایش شورای سیاست‌گذاری ثبت آثار تاریخی مکان رخدادهای انقلاب اسلامی گفت: موضوع مکان رخدادها مقوله‌ای جدید بوده و از این پس ثبت ملی این مکان ها در دفتر ثبت آثار سازمان میراث فرهنگی به صورت جدی انجام خواهد شد.

وی افزود: تاکنون بیش از 30 هزار اثر در فهرست آثار ملی کشورمان به ثبت رسیده است و در هشتمین همایش شورای سیاستگذاری ثبت آثار تاریخی و مکان رخداد های انقلاب اسلامی 230 پرونده میراث تاریخی و 70 پرونده مکان رخداد برای ثبت ملی بررسی می شود.

مومني تصریح کرد: مکان رخداد ها پیوند عمیقی با میراث معنوی و میراث تاریخی کشورمان دارد.

مدیر کل دفتر ثبت حفظ و احیاء آثار تاریخی و معنوی بیان کرد: چند معیار اصلی برای ثبت ملی مکان رخدادها در این اجلاس در نظر گرفته شده که می توان به مکان هایی که در آن رخداد های بی‌نظیر ملی رقم خورده و جریان تاریخی را متحول ساخته، رویداد تاریخی و انقلابی ملی که استدلال یگانه بودنش در یک گستره جغرافیایی مشخص احراز شده، هر رویدادی که در یک گستره معین باعث خلق میراث معنوی شده و بدون گسست ادامه یافته باشد اشاره کرد.

گفتني است؛ هشتمین همایش شورای سیاستگذاری ثبت آثار تاریخی و مکان رخداد های انقلاب اسلامی از امروز 16 بهمن ماه مدت سه روز در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

برچسب ها: زظطزطظز ، طظ ، ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار