در این جشنواره استان گیلان نیز با حضور اقوام و عشایر و همچنین هنرمندان فرهیخته صنایع‌دستی خود در تلاش است تا بخش کوچکی از فرهنگ غنی و صنایع‌دستی این استان را به کشور معرفی کند.


به گزاش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، نخستین جشنواره ملی «صدای عشایر ایران» با حضور رحیمی، معاون اول رئیس جمهور، محمد شریف ملک‌زاده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استانداران و جمعی از روسای میراث فرهنگی با محورهای عشایر و انقلاب اسلامی، عشایر و جلوه‌های زندگی،‌ عشایر و تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، عشایر و کوچ‌نشینی و عشایر و مهمان‌نوازی در فضایی به وسعت 40 هزار مترمربع عصر روز گذشته در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران افتتاح شد.

در این جشنواره استان گیلان نیز با حضور اقوام و عشایر و همچنین هنرمندان فرهیخته صنایع‌دستی خود در تلاش است تا بخش کوچکی از فرهنگ غنی و صنایع‌دستی این استان را به کشور معرفی کند.

استاندار گیلان ضمن حضور در نخستین جشنواره ملی «صدای عشایر ایران» از مکان نمادین زندگی عشایر استان گیلان و سیاه چادرهای این استان و غرفه‌های صنایع‌دستی و محصولات دامی و سوغات محلی بازدید کرد.

در حاشیه این بازدید کیهان هاشم‌نیا گفت: جشنواره ملی صدای عشایر، می‌تواند صدای همیشه خاموش عشایر را به گوش تمام دنیا برساند، زیرا عشایر، غیور مردان و زنانی هستند که علاوه بر حراست از مرزها، نقش به سزایی در تولیدات ملی دارند.

وی ادامه داد: با توسعه گردشگری در حوزه اقوام و عشایر فرصت مناسبی برای معرفی و ارائه قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان در راستای توسعه و رونق صنعت گردشگری منطقه فراهم می‌کند.

وی افزود: این نمایشگاه در گستره ملی، فرصتی ارزشمند را در پیش روی برنامه‌ریزان و مدیران اقتصادی و فرهنگی قرار می‌دهد تا در راستای اهداف توسعه‌ای، اقدامات لازم را اجرایی کنند.

هاشم‌نیا خاطرنشان کرد: گیلان در این نمایشگاه، زیبا درخشیده است و ما خوشحالیم که هرجا گیلانیان حضور دارند ذوق و هنر هم در آنجا به وفور دیده می‌شود.

 جشنواره «صدای عشایر ایران» با حضور ایلات و عشایر سراسر کشور در 450 غرفه از 14بهمن ماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز و تا 19بهمن ماه ادامه می‌یابد. در این غرفه‌ها، صنایع‌دستی، محصولات و تولیدات عشایری، لباس‌های محلی و زندگی واقعی عشایر به صورت نمادین در معرض نمایش عموم قرار می‌گیرد. در افتتاحیه این جشنواره از لوح ثبت ملی و تمبر اختصاصی کوچ عشایر با حضور رئیس جمهور رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا


برچسب ها: عشایر ، گیلان ، نمایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.