نشريه صهيونيستي "تايمز اسرائيل" در گزارشي جديد تحت عنوان "تصميم كري به اعمال فشار بر رژيم صهيونيستي براي بازگرداندن درآمدهاي مالياتي به تشكيلات خودگردان" به وعده وزير امور خارجه جديد آمريكا در اين زمينه پرداخته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "تايمز اسرائيل" در ابتداي گزارش خود به گفتگوي تلفني "جان كري" وزير امور خارجه جديد آمريكا با مقامات فلسطيني و صهيونيستي اشاره مي كند و مي گويد "وي در تماس هاي تلفني خود با مقامات فلسطيني و صهيونيستي به آنان اطمينان خاطر داده كه دولت اوباما مصرانه خواهان از سرگيري مذاكرات صلح ميان فلسطينيان و رژيم صهيونيستي است و براي آزادسازي درآمدهاي مالياتي توقيف شده تشكيلات خودگردان از سوي رژيم صهيونيستي تلاش خواهد كرد." 

در ادامه اين گزارش آمده است: "جان كري اظهار داشته كه معتقد است تصميم رژيم صهيونيستي به آزادسازي درآمدهاي مالياتي تشكيلات خودگردان و پرداخت ماهانه آنها به آن تشكيلات گامي ضروري و مهم براي آغاز مذاكرات صلح است و براي تامين بودجه تشكيلات خودگردان حائز اهميت است. كري همچنين در تماس تلفني خود با محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين در مورد نگراني اش از وضعيت سخت اقتصادي مردم فلسطين نيز سخن گفته است و "نبيل ابو ردينه" سخنگوي محمود عباس نيز از ديدار جان كري از رام الله خبر داده اما زمان دقيق آن را اعلام نكرده است." 

در پايان اين گزارش آمده است كه "جان كري اين هفته برنامه فشرده اي براي مذاكره با مقامات دولتي كشورهاي جهان دارد. وي با "فوميو كيشيدا" وزير امور خارجه ژاپن صحبت كرده و اظهار داشته كه در پايان اين ماه با شينزو آبه نخست وزير اپن نيز ديدار خواهد داشت. وي از نقش ژاپن در افغانستان و ميانمار قدرداني كرده است. وي همچنين با وزراي امور خارجه كشورهاي تركيه، كانادا و كره جنوبي نيز صحبت كرده است." 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار