کنفرانس خبري سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي کشورمان در سفارت ايران در دمشق آغاز شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الميادين، تصاوير اين کنفرانس خبري که لحظاتي پيش در محل سفارت جمهوري اسلامي ايران در دمشق آغاز شده، بطور مستقيم از شبکه هاي مختلف ماهواره اي در حال پخش است.
 

***ملت و نظام سوريه سرنوشت آينده خود را رقم ميزنند
جليلي در آغاز اين كنفرانس خبري اظهار داشت ملت و نظام سوريه سرنوشت آينده خود را رقم ميزنند و در مقابل توطئه هاي خارجي مقاومت مي‌كنند.

وي در ادامه با بيان اينكه ايران از آغاز بحران سوريه تنها راه حل براي پايان تنش ها را گفتگو دانسته، افزود نقش سوريه در تحقق پيروزي هاي مقاومت لبنان و فلسطين در مقابل رژيم صهيونيستي را نمي توان فراموش كرد.

دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان همچنين هدف از توطئه هاي بوجود آمده در سوريه و منطقه را اختلاف افكني قومي و طايفه اي در جهان اسلام برشمرد.

جليلي همچنين از تمامي طرف هاي مرتبط با سوريه خواست كه به برگزاري گفتگوهاي ملي بين طيف هاي مختلف مردم سوريه كمك كنند.

وي همچنين اظهار داشت بايد در سازوكارهاي مردم سالارانه كشورها خود مردم آن كشور تصميم گيري كنند.

*** رژيم صهيونيستي از تجاوز خود به سوريه پشيمان خواهد شد
دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران گفت: اسرائيل از تجاوز خود به سوريه پشيمان خواهد شد».
سعيد جليلي گفت: رژيم صهيونيستي از تجاوز خود به سوريه پشيمان خواهد شد، همانطور که از جنگ‌هاي سي و سه روزه، بيست و دو روزه و هشت روزه پشيمان شد.

وي به جنگ با حزب الله لبنان در سال 2006 و دو حمله اسرائيل به نوار غزه در دسامبر 2008 تا ژانويه 2009 و 2012 اشاره داشت.

*** بحرين به خواسته هاي معترضان رسيدگي کند
جليلي به بحرين هم اشاره كرد و گفت مردم بحرين خواسته هاي خود را در دو سال گذشته مطرح كردند و ما به مقامات اين كشور توصيه مي‌كنيم كه خشونت را كنار گذاشته و به خواسته هاي معترضان رسيدگي كنند.


*** از انرژي صلح آميز هسته اي در کشورهاي عضو NPT حمايت مي کنيم
دبير شوراي امنيت ملي كشورمان در ادامه كنفرانس خبري خود با اشاره به اينكه جمهوري اسلامي ايران عضو فعال ان پي تي است وبه قوانين بين المللي در اين خصوص احترام مي‌گذارد، افزود هم اكنون سوال اين است كه چه كسي سلاح هسته اي را در اختيار رژيم صهيونيستي گذاشته است. ما از انرژي صلح آميز هسته اي در اختيار كشورهاي عضو ان پي تي حمايت مي‌كنيم.


*** براي ادامه مذاکرات هسته اي آماده ايم
وي با تاكيد بر حق ايران براي دستيابي به انرژي صلح آميز هسته اي افزود: ما در آخرين نشست ايران و گروه 5+1 در مسكو پيشنهادات خود را در خصوص حل مسئله هسته اي ايران مطرح كرده و آمادگي خود را براي تداوم مذاكرات بر اساس منطق روشنمان اعلام كرديم.


*** غرب در روند مذاکرات کارشکني مي کند
جليلي همچنين گروه 5+1 را به كارشكني در برگزاري دور جديد مذاكرات متهم كرد و اظهار داشت غربي ها از مذاكره با ايران در طي هفته هاي اخير فرار كردند.

دبير شوراي عالي امنيت ملي کشورمان در پايان کنفرانس خبري خود در سفارت ايران در دمشق، با ابراز آمادگي براي دور جديد مذاكرات ايران و گروه 5+1، از پيشنهاد غربي ها براي برگزاري اين دور از مذاكرات در اواخر فوريه خبر داد.

برچسب ها: بین الملل ، دمشق ، سفارت ، جلیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار