رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان ساعت گفت:‌ ساعت و اقلام جانبی آن از اولویت دهم خارج شده و در اولویت نهم قرار گرفته است.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران؛عبدالرحیم احمدی  گفت‌: در حال حاضر ثبت سفارش ساعت و اقلام جانبی آن صورت می‌گیرد اما همچنان ارز مبادلاتی در اختیار واردکنندگان قرار نمی گیرد. از این رو واردکنندگان برای خرید و واردات کالا از ارز آزاد استفاده می‌کنند.


 وی با بیان این‌که به دلیل افزایش قیمت‌ها بازار راکد است عنوان کرد: در این شرایط فروشندگان خیابانی هر دو روز یکبار ساعتی را به فروش می رسانند و در سه ماه گذشته قیمت محصولات سه برابر شده است.

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان ساعت با اشاره به این‌که در ایران ساعت تولید نمی‌شود تصریح کرد: افزایش قیمت ساعت و اقلام جانبی آن تنها به دلیل نوسانات قیمت دلار است زیرا قیمت اصلی این محصول در کشور مبداء هر دو سال یکبار به صورت جزئی افزایش می‌یابد.

احمدی افزود: ساعت‌های درجه یک قیمتی در حدود ۵۰۰ هزار تومان به بالا دارند که در کنار آن قیمت ساعت‌های درجه ۲ و ۳ از ۴۰۰۰ تومان تا ۵۰۰ هزار تومان است.

وی خاطرنشان کرد: از زمانی که استفاده از تلفن همراه رایج شده است مردم آنچنان رغبتی برای خرید ساعت ندارند اما با این وجود در ماه رمضان، شب عید و تابستان به ترتیب حجم خرید ساعت رومیزی، ساعت دیواری (دکوری) و ساعت مچی با افزایش روبرو می شود.

احمدی تاکید کرد: تمام ساعت‌های موجود در بازار تا یک سال گارانتی دارند و موارد شکستنی جزو گارانتی به حساب نمی‌آیند.

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان ساعت ادامه داد: جدیدترین نرخ اتحادیه زیر نظر مجمع امور صنفی تهیه و تصویب شده است که تا یک ماه آینده به ۷۰۰ واحد زیر نظر اتحادیه ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

وی توضیح داد: طبق قانون سود مغازه‌دار ۱۵ درصد، اجرت و هزینه باطری چینی ۳۰۰۰ تومان، باطری اصل ۵۰۰۰ تومان، تعمیر و سرویس ساعت اتوماتیک ۳۰ هزار تومان و تعمیر ساعت کوکی زنانه و مردانه ۲۰ هزار تومان است.
برچسب ها: ساعت ، اولویت ، قیمت ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار