رییس ستاد دهه فجر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر امسال، 170 پروژه عمرانی به مساحت 300 هزار متر مربع تا پایان بهمن در دانشگاه های کشور به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، علی اکبر متکان در آیین بهره برداری از ساختمان 30 کلاسه دانشگاه کردستان در سنندج افزود: برای افتتاح این پروژه ها اعتباری بالغ بر هزار و 500 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی گفت: قرار بود که تمامی این پروژه ها در دهه فجر به بهره برداری برسند اما بنا به دلایلی امکان افتتاح تمامی آنها در این دهه امکان پذیر نبوده و با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان بهمن تمام پروژه ها به بهره برداری می رسند.
رییس ستاد دهه فجر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه به بودجه های جاری و عمرانی دانشگاه ها قبل و بعد از دولت های نهم و دهم اشاره کرد و افزود: بودجه جاری دانشگاه های دولتی کشور در سال 84 چهار هزار و 700 میلیارد ریال بود که این میزان در سال گذشته به 30 هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرد. معاون وزیر علوم همچنین با اشاره به رشد 100 درصدی اعتبارات عمرانی وزارت علوم اظهار کرد: اعتبارات عمرانی وزارت علوم از پنج هزار و 100 میلیارد ریال در سال 84 به 11 هزار و 700 میلیارد ریال در سال گذشته رسید.
متکان افزود: در طول خدمت دولت های نهم و دهم تحولات عظیمی در دانشگاه های کشور رخ داد و سرمایه گذاری های بزرگی در راستای توسعه فضاهای آموزشی انجام شد و هم اکنون تمامی دانشگاه های ما در خدمت اهداف نظام قرار گرفته اند.
وی همچنین دانشگاه‌ کردستان را از مجهزترین دانشگاه‌های کشور عنوان کرد و گفت: تلاش های عطیمی در زمینه ارتقای سطح‌ علمی و ایجاد زیرساخت‌های لازم در این دانشگاه صورت گرفته و هم اکنون این دانشگاه جزو 10 دانشگاه برتر در کشور است./س
برچسب ها: پروژه ، عمرانی ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.