مسئول فلسطيني اعلام کرد در هفته هاي آينده تحرکات سياسي جديدي را براي از سرگيري گفتگوهاي صلح بين فلسطين و رژيم صهيونيستي مشاهده خواهيم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آکي؛ مسئول فلسطيني که خواست نامش فاش نشود گفت تشکيلات خودگردان منتظر سفر احتمالي جان کري وزير امور خارجه آمريکا به منطقه و نتايج گفتگوهايش با مقامات اسرائيل  است .مسئول فلسطيني افزود جان کري با سفر به منطقه غرب آسيا و شمال آفريقا دور جديدي از گفتگوها و  تلاشهاي سياسي را براي  احياي مذاکرات صلح که از دو سال پيش متوقف شده است ، آغاز خواهد کرد .مسئول فلسطيني تصريح کرد موضع تشکيلات خودگردان درباره ادامه گفتگوهاي صلح با رژيم صهيونيستي در‌ آينده کاملا شفاف است .

وي  تاکيد کرد گفتگوها بايد بر اساس طرح پيشنهادي تشکيل دو کشور مستقل در مرزهاي سال هزار و نهصد و شصت و هفت با مرکزيت شرق بيت المقدس برگزار شود و دولت اسرائيل بايد در وهله اول  شهرک سازي در اراضي فلسطين را متوقف و  زندانيان فلسطيني را آزاد کند . مسئول فلسطيني تصريح کرد اتحاديه اروپا و کشورهاي عربي منتظر پيشنهادهاي جديد  واشنگتن درباره از سرگيري گفتگوهاي صلح پس از سفر اينده  جان کري به منطقه خواهند ماند.

 منابع خبري اعلام کردند وزير امور خارجه امريکا اواسط فوريه به منطقه غرب آسيا و خاور ميانه سفر خواهد کرد .در همين حال بنيامين نتانياهو رئيس حزب ليکود و مامور تشکيل کابينه جديد اسرائيل ديروز از محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين خواست بدون پيش شرط به ميز مذاکرات باز گردد .

 
                               آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: آمریکا ، اسرائیل ، گفتگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار