تحلیل‌گر مسائل سیاسی با اعلام اینکه ایران در حمایت از کشور سوریه نقش کلیدی دارد، گفت: تحولات چند ساله اخیر و توانمندی‌های چشم‌گیر جمهوري اسلامي در عرصه‌های مختلف علمی و سیاسی، ایران را به یک قدرت در منطقه تبدیل کرده است.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، مهدی فیروزکوهی در نشست سیاسی «بررسی تحولات استراتژیک منطقه با محوریت مسائل سوریه» که بعد از ظهر ديروز در تالار شهید شفایی دانشگاه تبریز برگزار شد، با تشریح شرایط فعلی کشور سوریه و تحولات ناشی از آن در منطقه، به نقش کشور ترکیه در آشوب‌های داخلی سوریه پرداخت و گفت: ترکیه در تلاش است بخش پرتراکم از نظر جمعیتی کشور سوریه را جدا کند.

این تحلیل‌گر مسايل سیاسی با بیان اینکه ترکیه ادعا دارد که با هیچ کشوری در اختلاف نیست، گفت:  ترکیه در حال حاضر در نتیجه اتخاذ سیاست‌های خود به انحاء مختلف با کشورهای همسایه‌ خود و حتی در داخل ترکیه نیز با گروه‌های مختلف در کشکمش است.

فیروزکوهی ابراز داشت: کشور ترکیه فضای هوایی خود را برای تمرین‌های پیشرفته نظامی در اختیار رژیم اشغالگر قدس قرار داده است.

وی با اعلام اینکه ایران در حمایت از کشور سوریه نقش کلیدی دارد، ادامه داد: تحولات چند ساله اخیر و توانمندی‌های چشم‌گیر کشورمان در عرصه‌های مختلف علمی و سیاسی، ایران را به یک قدرت در منطقه تبدیل کرده است.

فیروزکوهی در ادامه بررسی تحولات منطقه به تشریح توانمندی ایران در ساخت موشک‌های پیشرفته پرداخت و افزود: در اختیار گرفتن کنترل پهپادهای جاسوسی آمریکا نشان از اراده محکم و دست‌یابی ایران به بالاترین سطح علمی در تسلیحات نظامی است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار