مدیر پروژه واحد جداسازی هوای پتروشیمی اروند گفت: این واحد به عنوان یک پروژه مهر ماندگار با ظرفیت 15 هزار نرمال متر مکعب در جهت تامين اکسيژن و نيتروژن عملیاتی شده است .

خسرو امیری در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: این واحد تفکيک هواي در مجتمع پتروشيمي اروند امروز عملياتي شد و اين طرح توسط متخصصان ایرانی طراحي شده و با 100 درصد ظرفیت فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: واحد جداسازی هوای پتروشیمی اروند با هدف تامین اکسیژن و نیتروژن این مجتمع پتروشیمی و نیز سایر پتروشیمی ها در منطقه ماهشهر از شهریور گذشته راه اندازی شد که اکنون پس از یک هفته با تمام ظرفیت در مدار تولید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ظرفیت تولید این واحد هفت هزار و500 نرمال متر مکعب نیتروژن و به همین میزان اکسیژن است و در صورت تقاضا آماده هستیم تا سقف 15 هزار نرمال مترمکعب اکسیژن و نیتروژن مورد نیاز سایر مجتمع های پتروشیمی را نیز تامین کنیم.

امیری گفت: نیاز پتروشیمی اروند به اکسیژن و نیتروژن 5 هزار و 300 نرمال مترمکعب است و با عملیاتی شدن این واحد نیازی به تامین از سایر مجتمع های پتروشیمی نیست.
 
مدیر پروژه واحد جداسازی هوای پتروشیمی اروند ادامه داد: کیفیت مخازن ذخیره سازی اکسیژن و نیتروژن واحد ASU پتروشیمی اروند در حد استانداردهای بالای جهانی و بسیار مطلوب است.

وی با بیان این که 40 درصد از تجهیزات مورد نیاز این واحد از سوی سازندگان داخلی تامین شده است، گفت: در مجموع یک میلیون و 36 هزار نفر ساعت کار برای راه اندازی این واحد انجام شده است. /ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار