دل خوشی از جشنواره فیلم فجر با توجه به بی توجهی به سه فیلم "دختری با کفش های کتانی" و "گلوگاه" و "دامنه های سفید" در طول این چند سال ندارم.

محمد ابراهیم معیری، کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص انتخاب فیلم ها و نگاه دبیر جشنواره با توجه به حذف فیلم های روشنفکرانه گفت: نگاه ها براساس سیاست برای جشنواره ملی صورت می‌گیرد که متاسفانه با تداوم نداشتن دیدگاههای یکسان مشکلات بیشتر شده است.
وی ادامه داد: متاسفانه باند بازی جلوی پیشرفت سینما را گرفته است و آقایان اولویتی برای ساخت موضوع آلودگی هوای تهران و یا این گونه موضوعات ندارند.
معیری عنوان کرد: "دامنه های سفید" جزء فیلم هایی بود که در توکیو به نمایش گذاشته شد اما در سینمای ایران جایگاه مناسبی نداشت.
وی ابراز داشت: به طور قطع مدیران سیاست گذاری های خود را مشخص کنند اگر جشنواره مردمی است پس چرا برخی از فیلم ها را تایید نمی کنند.
معیری تاکید کرد: هیچ موقع خاطره خوشی از جشنواره فیلم فجر نداشتم نه آن زمان که فیلم "دختری با کفش های کتانی" را در جشنواره داشتم نه اکنون که فیلم "دامنه های سفید" در بخش جنبی قرار گرفت.
وی اظهار داشت: ابهامات در جشنواره فیلم فجر و برخی از سیاست گذاری ها جلوی جهانی شدن سینما را می گیرد اما با این وجود باید به ارزش جشنواره احترام گذاشت.
معیری خاطرنشان کرد: 6 ماه پیش فیلم "دامنه های سفید" برای حضور در جشنواره آماده کردم اما در مقایسه با فیلمهایی که هنوز تولید نشده این فیلم انتخاب نشد./ي2

براي مشاهده آخرين اخبار، تصاوير و فيلم هاي جشنواره اينجا را كليك كنيد.
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار