در شرايطي که کشورهاي توريستي جهان در تمامي نمايشگاه ها حضور مستمر دارند متاسفانه در سال جاري فرصت حضور کشورمان در بسياري از نمايشگاه ها از دست رفته است.

ايمان زارع نيا مدير عامل گروه هتل هاي بين المللي پاسارگاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، ‌با اشاره به جريان تغيير و تحول صنعت گردشگري و هتلداري در کشور، گفت: طي ماههاي گذشته  و با نوسان نرخ ارز ، ‌افزايش گردشگران ورودي کشور را به همراه داشته است.

وي ادامه داد: رقابت پذيري صنعت هتلداري در شرايط امروز زمينه ارتقا کيفيت خدمات هتل ها را در جهت جذب گردشگران فراهم آورده است .

وي با بيان اينکه تصميمي در خصوص شيوه قيمت گذاري هتل ها در سال جديد اتخاذ نشده است، اظهار داشت: تا کنون سهم صنعت هتلداري از هدفمندي يارانه ها پرداخت نشده و هتلداري در نبود تسهيلات حمايتي با مشکلات عديده اي مواجه است.

وي افزود: تحقق پيشنهاد تعيين نرخ هتل ها بر پايه ريالي – دلاري در شرايط کنوني راهگشا مشکلات صنعت هتلداري خواهد بود.

زارع نيا با بيان اينکه حضور پررنگ در نمايشگاه هاي گردشگري خارجي در سال جاري در قالب سياستگذاري سازمان ميراث فرهنگي قرار نگرفته است،‌ گفت: در هياهوي تبليغاتي حضور موثر در نمايشگاهاي خارج از کشور تاثير چشمگيري در معرفي ظرفيت ها و پتانسيل گردشگري کشور و جذب توريسم خواهد داشت.

وي ادامه داد: در شرايطي که کشورهاي توريستي جهان در تمامي نمايشگاه ها حضور مستمر دارند متاسفانه در سال جاري فرصت حضور کشورمان در بسياري از نمايشگاه ها از دست رفته است.

وي با بيان اينکه در ماه هاي پاياني سال نمايشگاه هاي آلمان و ايتاليا با حضور بخش خصوصي انجام مي شود،‌ گفت:‌ هزينه حضور در اين نمايشگاه ها در نبود حمايت بخش دولتي افزايش يافته است.

زارع نيا در خصوص نرخ هتل هاي کشور در سال جديد، اظهار داشت: نرخ نامه سال جديد از سوي اتحاديه هتلداران اعلام نشده ولي افزايش 15 تا 20 درصدي نرخ هتل ها محتمل است./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار