دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی با ارزیابی مکانیزم انتخابات در ایران گفت: انتخابات در ایران دارای کارآمدی بسیاری بوده و می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر کشورها باشد.

"مهدی خوجگی" دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، گفت: کساني که به شیوه‌های آمریکا و کشورهای غربی در انتخابات آشنایی دارند می‌دانند که انتخابات در این کشورها به معنای آزاد آن انجام نشده و افراد دارای حق مساوی برای کاندیدا شدن نیستند.
 
خوجگی با بیان اینکه شیوه برگزاری انتخابات در ایران باید به الگویی برای کشورهای غربی تبدیل شود، اظهار داشت: آمار مشارکت مردم در انتخابات در ایران بالای 88 درصد‌ بوده که این میزان خوبی برای ارزیابی کارآمد بودن انتخابات در ایران است.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی ادامه داد: طرح سخنانی مبنی بر آزاد نبودن انتخابات در ایران تنها توهماتی است که از سوی برخی خواص بی‌بصیرت مطرح شده، همان‌هایی که در انتخابات گذشته نیز سعی داشتند، حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای را زیر سوال ببرند.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی با اشاره به جنایات و ظلم‌هایی که پیش از پیروزی انقلاب و حکومت طاغوت به مردم  ایران وارد شده است گفت: انقلاب اسلامی در حقیقت بازگشت مردم به فطرت و اصول و آرمان‌های انقلاب بود و اجرای قوانین غربی نیز در کشورهای خودشان دارای اشکالاتی است که پیاده کردن آن در ایران ممکن نیست.
 
وی خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب اسلامی که حکومت طاغوت به عنوان ابزاری برای حکومت غربی عمل می‌کردند نه‌‌تنها به  نظر مردم اهمیتی نمی‌داد بلکه ظلم و جنایات خود را برای رسیدن به اهداف خود اجرا می‌کرد.
 
خوجگی گفت:‌ در انقلاب یاد گرفتیم که صاحبان اصلی انقلاب مردم و مستضعفین هستند و کسانی که سعی دارند انقلاب را صاحب شوند باید بدانند که اینگونه نیست و در ایران هیچ منصبی به طور مادام‌العمر برقرار نخواهد بود.
 
وی با اشاره اظهاراتی مبنی بر بهبود وضعیت اقتصادی مردم در دولت سازندگی، خاطرنشان کرد: آنانی که در دولت سازندگی زندگی کردند به خوبی می‌دانند که پیاده کردن مدل توسعه غربی نه تنها باعث حل مشکلات ایران بلکه موجب ایجاد تورم‌های شدیدی در کشور شد که مردم را با مشکلات عدیده‌ای روبرو کرد و تورم‌های شدیدی را در کشور به‌وجود آورد.
 
خوجگی در پایان ابراز امیدواری کرد: بهتر است خواص کمی با بصیرت‌‌تر وقایع و اتفاقات را نظارت کرده و با اظهارنظرات خود به منبعی برای سوءاستفاده غربی‌ها تبدیل نشوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار