بخش فوق تخصصی جراحی عروق، پیوند کبد و تروما در بیمارستان گلستان اهواز افتتاح شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، دکتر محمدحسین سرمست، رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در مراسم افتتاح این بخش گفت: با افتتاح این بخش فوق تخصصی بیماران جراحی به صورت تفکیک شده و منظم مورد مداوا و پیگیری های دقیق پس از عمل قرار خواهند گرفت.

وی افزود: در راستای حمایت دانشگاه از گروه جراحی، هزینه ای معادل 600میلیون تومان در قالب کمیتۀ پشتیبان دانشگاه برای ارتقاء این بخش در نظر گرفته شد و امیدواریم این بخش که نقطۀ عطفی در بخش درمان استان محسوب می شود، با استفاده از تجارب ارزشمند اساتید مجرب گروه جراحی، به جایگاهی که شایسته آن است نائل شود.

 دکتر ایرج نظری، فوق تخصص جراحی عروق و رییس بخش فوق تخصصی جراحی بیمارستان گلستان نیز اظهار کرد: بنا بر تحقیق و کارشناسی دقیق، مشخص شد که مراقبت های فوق تخصصی و دقیق تر از بیماران پس از انجام اعمال جراحی مختلف به ویژه جراحی های عروق، با موفقیت آمیز بودن پروسۀ درمانی این بیماران نسبت مستقیم دارد و با ارتقا سطح کیفی این بخش، فضایی حرفه ای تر و تخصصی تر برای معالجۀ بیماران بخش جراحی فراهم می شود.

وی ادامه داد: همزمان با افتتاح بخش فوق تخصصی جراحی عروق، بخش فوق تخصصی جراحی و پیوند کبد و تروما نیز افتتاح شده است. در بخش فوق تخصصی جراحی کبد، با بهره گیری از خدمات دکتر امین بحرینی، فوق تخصص جراحی پیوند اعضا و کبد تلاش می شود تا بیماران نیازمند به جراحی و پیوند اعضا و کبد با بهترین و به روز ترین شیوه های درمانی تحت مراقبت های فوق تخصصی بالینی قرار گیرند.

نظری تصریح کرد: هدف از ایجاد بخش جراحی تروما نیز تفکیک بیماران نیازمند به درمان های ساده تر و عمومی از بیماران نیازمند به مراقبت های تخصصی است. به طور مثال یک بیمار مبتلا به آپاندیسیت، پس از انجام عمل جراحی، به مراقبت های ساده تری نسبت به بیماران با خونریزی های وسیع و ناهنجاری های متعدد، نیازمند است.

وی افزود: استمرار ارتباط بین آموزش و درمان می تواند ما را در نیل به اهداف علمی و حرفه ای این بخش یاری کند و خدمت رسانی به بیماران هرچه دقیق تر و بهتر از پیش انجام شود. علاوه بر جراحی های فوق تخصصی، جراحی های عمومی نیز در این بخش انجام می شوند. از سال جدید، فلوشیپ تروما (فوق تخصص جراحی تروما) در این مرکز آموزش داده می شود و همچنین با شرایطی که ایجاد شده است، هم اکنون این مرکز به عنوان اولین مرکز پیوند کبد در استان و جنوب غرب کشور فعالیت خود را آغاز کرده است.

رئیس بخش فوق تخصصی جراحی بیمارستان گلستان اهواز خاطرنشان کرد: تا پیش از این، کبد بیماران مرگ مغزی به دلیل عدم امکان پیوند کبد در استان، به نقاط دیگر کشور ارسال می شد، ولی اکنون این نوید را به مردم شریف خوزستان می دهیم که بیماران نیازمند پیوند و جراحی کبد، با آغاز به کار بخش فوق تخصصی جراحی و پیوند کبد در بیمارستان گلستان در این بیمارستان تحت مداوا و عمل جراحی کبد قرار خواهند گرفت.

نظری اظهار امیدواری کرد که مرکز آموزشی درمانی گلستان در آینده ای نزدیک به یکی از مجهزترین مراکز فوق تخصصی کشور تبدیل شود./س
برچسب ها: پیوند ، کبد ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.