دبير انجمن قطعه سازان گفت: واحدهاي فعال در زمينه قطعه سازان خودرو پس از اجراي هدفمندي با مشكلاتي نظير كمبود نقدينگي و تعديل قيمت ها مواجه شده اند.

ساسان قرباني در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ضمن بيان اين مطلب افزود: مشكل نقدينگي از مسائلي است كه به طور قطع صدمه زيادي به واحدهاي توليدي مي زند چرا كه هم اكنون بسياري از قطعه سازان در پرداخت تعهدات خود در داخل و خارج از مجموعه توليد با مشكلات جدي رو به رو هستند.

وي ادامه داد: طي ماه هاي اخير به سبب تغيير در فضاي كسب و كار، قيمت تمام شده توليد برخي از قطعات خودرو افزايش قابل توجهي داشته كه اين موضوع نيز فشارهاي مالي زيادي به قطعه سازان وارد كرده است.

قرباني با اشاره به معضلات كلي صنعت كشور تصريح كرد: هدفمند شدن يارانه ها و افزايش قيمت حامل هاي انرژي تاثير مستقيم بر قيمت تمام شده در صنعت داشته و تعديل قيمت ها در اين شرايط توليد كنندگان را متضرر ساخته است.

دبير انجمن قطعه سازان همچنين نهادهاي تصميم گير و قانون گذار را در اين راستا كمك موثري براي صنعت دانست و گفت: تا زماني كه قوانين در كشور به طور كامل اجرا نشود به طور قطع نمي توان حركت هاي پايدار و اساسي را در توسعه صنعت انجام داد.

وي خاطرنشان كرد: مسئولان دولتي قبل از تصميم گيري و اجراي برنامه هاي خود بايد ابتدا به ارزيابي شرايط محيطي و آشنايي با مشكلات كلي و جزئي صنايع بپردازند./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار