عضو خبرگان رهبری گفت: از 19 دیماه 56 که دور دوم انقلاب شروع شد تا 22 بهمن 57 ملت تجلی ولایتمداری شدند و به امر امام تظاهرات و اعتصاب می‌کردند و این امر نشانه بارز بیعت با ولایت بود.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "آيت‌الله سیداحمد خاتمی" در مراسم نکوداشت دوازدهم بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی که در حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران برگزار شد، حضور یافت.

وی ضمن تشکر از مسئولین و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل در ادامه، اظهار داشت: دهه فجر از خصوصیات و شاخصه‌های مهمی برخوردار است که با بزرگداشت این شاخصه‌ها می‌توان همواره در مقابل دشمنان پیروز بود.

عضو خبرگان رهبري ادامه داد:دهه فجر دهه‌ای است که به دلیل حاکمیت دین و الله بر این سرزمین بود؛ سالیان طولانی بر این سرزمین گذشت که حاکمان برای دین‌زدایی در این سرزمین حضور داشتند اما خداوند کلمه باطل را زمین زد و الله را جایگزین کرد و 34 سال گذشته اما چون ملت ما با دین هستند استکبار با ما دشمنی می‌کند، ما هم همواره ایستادگی می‌کنیم و مردم تا ظهور امام زمان پرچم دین را در کشور برافراشته نگه می‌دارند.

وي افزود: دهه فجر دلیل حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش است؛ نسل دوم و سوم انقلاب چه دانند که در دوران حکومت پهلوی و حکومت قاجار صاحبان کشور که مردم هستند کمتری عرج و قربی نداشتند اما به برکت این انقلاب کشور در اختیار مردم قرار گرفت، در طول 34 سال مردم بیش از 30 بار پای صندوق‌های رای آمدند و در خردادماه هم به صحنه آمده و  جهانیان را مبهوت می‌کنند.

آيت‌الله خاتمي با اشاره به اين كه دهه فجر دهه استقلال کشور است، اظهار داشت: خداوند راهی برای کافران در جهت تسلط بر مومنان قرار نداده است. در 57 سال حکومت پهلوی بیگانگان همه‌کاره بودند اول انگلیس‌ها و بعد از کودتای مرداد کشور را تحویل آمریکایی‌ها دادند، حتی در کشور پستی نبود که بدون هماهنگی با استکبار مسئولی بر آنها قرار گیرد.

وي ادامه داد: دهه فجر دهه نابودی دشمنان این ملت است؛ سلسله پهلوی در این کشور ماموریت دین ستیزی، اخلاق‌ستیزی، استقلال‌ستیزی و عفت‌ستیزی داشت و ایران را تبدیل به جهنمی برای آزادیخواهان کرده بود.

عضو خبرگان رهبري با بيان اين كه دهه فجر دهه بیعت با ولایت بود، تصريح كرد:  از 19 دیماه 56 که دور دوم انقلاب شروع شد تا 22 بهمن 57 ملت تجلی ولایتمداری شدند و به امر امام تظاهرات و اعتصاب می‌کردند و این امر نشانه بارز بیعت با ولایت بود.

وي ادامه داد: بعد از دهه فجر امام اوج ولایتمداری را به مردم نشان دادند، زمانی که در 21 فروردین حکومت نظامی اعلام شد امام به این مطلب رسیدند که این امر توطئه است و به مردم فرمان حضور در خیابان‌ها را دادند؛ آفرین بر مردم که انصافا در آن لحظه حساس نقش‌آفرینی بزرگی کردند. ولایتمداری مردم از آن زمان ادامه دارد و تا امروز به ولایت رهبر معظم انقلاب اسلامی مردم ولایتمداری خود را حفظ کرده‌اند.

ْآيت‌الله خاتمي با بيان اين كه دهه فجر دهه بصیرت ملت ايران است،اظهار داشت:  بصیرت به معنای دشمن‌شناسی و به موقع وارد میدان شدن زیرا این دهه، دهه حساسی بود؛ ذره‌ای غفلت سبب می‌شد تمام تلاش‌ها بر باد رود اما مردم موقع‌شناس و موضع‌شناس بودند. اینکه متوجه شوند چه موقع باید در میدان باشند اینکه چه زمانی وارد میدان شوند بصیرت است و عنصری که مردم را در فتنه 88 به صحنه کشید و فتنه‌گران را بیرون کرد بصیرت بود.

امام جمعه موقت تهران تاكيد كرد: دهه فجر را بزرگ می‌داریم چون دهه پیشرفت توسعه‌های گسترده دشمن است؛ ژنرال هایزر آمریکایی یک هفته قبل از 22 بهمن به ایران آمد و یک هفته پس از پیروزی انقلاب هم فرار کرد؛ به اصطلاح آمده بود تا آخرین تلاش‌ها را انجام دهد. مردم نباید یادشان برود که خیلی توطئه چیده بودند اما خداوند در دهه فجر بار دیگر قدرت‌نمایی کرد و قدرت خویش را به ملت نشان داد و این حقیقت را به نمایش گذاشت که اگر شما با خدا باشید خدا با شماست.

وي افزود: دهه فجر دهه ذلت استکبار است خیلی‌ها هزینه کردند برای رژیم شاه و می‌خواستند به هر قیمتی شاه را نگه دارند اما به فضل خداوند در دهه مبارک پوزه‌شان به خاک مالیده شد. از همین جا به دنیای استکبار می‌گوییم که عبرت بگیرد؛ خبر می‌رسد از حمله به سوریه از سوی استکبار ولی این وعده خداوند است که کسانی که از خدا اطاعت می‌کنند خداوند یارو پشتیبان آنهاست.

عضو خبرگان رهبري در خاتمه تاكيد كرد: بصيرت، وحدت و همدلی بر آرمان‌های اصلی انقلاب، حضور در عرصه‌هاي خطير نظام و استكبارستيزي رمز پيروزي هميشگي ملت ايران است.

انتهای پیام/

برچسب ها: خاتمی ، نکوداشت ، بهمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار